B20B met enkele carburateur?

  • Bezoeker
  • Bezoeker
25-01-2007 13:41 #51539 door
<p>Hallo,</p><p>Ik ben nu een jaar in het bezit van een amazone '64 met een b20b. Volgens mij hoort hier een dubbele carburateur op te zitten. Kan een enkele i.p.v een dubbele de oorzaak zijn van het onregelmatig lopen van de motor? Alvast bedankt!</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Kees van der Heiden (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-01-2007 10:49 #83860 door Kees van der Heiden (GAST)
Beantwoord door Kees van der Heiden (GAST) in topic B20B met enkele carburateur?
<p>Beroerd lopen van een motor met een bonte mix van onderdelen is altijd mogelijk. Denk aan carburateurs, nokkenas, klepmaten, compressie en vergeet ook de stroomverdeler niet. Maar bij onregelmatig lopen denk ik eerder aan vacuumlekkage of lekkende kleppen.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Pieter Singelenberg (GAST)
  • Pieter Singelenberg (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
26-01-2007 21:07 #83859 door Pieter Singelenberg (GAST)
Beantwoord door Pieter Singelenberg (GAST) in topic B20B met enkele carburateur?
in principe kunnne ze op alle soorten carbs goed lopen; je bedoelt waarschijnlijk twee carbs ipv een dubbele; enkele carbs zoals Zenith en Stromberg, &eacute;&eacute;n tweetraps Weber, twee SU carbs of twee dubbele, alles is mogelijk; loopt de auto op benzine of gas? is de naald van de Stromberg nog goed? kortom: het kan zeer veel oorzaken hebben; het feit dat je een enkele, twee, een dubbele of twee dubbele hebt kan op zich nooit de oorzaak zijn

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Kees van der Heiden (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
27-01-2007 15:06 #83858 door Kees van der Heiden (GAST)
Beantwoord door Kees van der Heiden (GAST) in topic B20B met enkele carburateur?
<p>Op zich kan alles natuurlijk. Maar de vragensteller heeft net een jaar een amazone die hij verder niet kent. Hoe vaak komt het niet voor dat knutselaars maar wat in elkaar prutsen en als het niet bevalt, snel weer verkopen? Ben je nieuw op dit gebied dan zou ik me aan de volvo specificaties houden, zoals ze in het werkplaatshandboek staan. En ik zou niet meteen beginnen met een exotische compositie van onderdelen die eigenlijk niet bij elkaar horen. </p><p>Aan de andere kant is de kans ook groot dat er gewoon een B20A blok in je auto zit. Ik zou dan ook eerst de gewone dingen gaan testen. Doe een compressietest, een leakdown test. Bespuit je spruitstuk en carburateur eens met remmenreiniger (als het blok nog redelijk koud is), als je verandering van toerental merkt heb je een lekkage gevonden. Check de klepspeling en ontstekingstiming. Monteer nieuwe hoogspanningskabels, verdeelkap en rotor en bougies. Controleer of de verdeler wel bij de carburateur past. Als dat allemaal goed is, zou ik eens onderzoeken wat voor nokkenas er in het blok zit.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.