Onregelmatig lopen na start

• Bezoeker
  • Bezoeker
31-01-2007 10:21 #51526 door
Onregelmatig lopen na start is gemaakt door
Hallo, ongeveer een minuut na het starten loopt de motor (B20/Amazone) zeer onregelmatig en schut behoorlijk (alsof één cilinder niet mee doet). De motor is gereviseerd en loopt na die ene minuut als een speer, geen/weinig olieverbruik, zowel op benzine als op LPG. Dit verschijnsel is na zo'n 1000 km ineens opgekomen. O ja er zit een Retronics op. Gr. Rob

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Vincent Jans (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-01-2007 10:43 #83921 door Vincent Jans (GAST)
Beantwoord door Vincent Jans (GAST) in topic Onregelmatig lopen na start
<p>Hoi Rob, Zelf dacht ik meteen aan de bougiekabel of bougie als mogelijke oorzaak. Dit omdat je aangeeft dat de motor onregelmatig loopt ,waarbij een cilinder niet mee lijkt te doen. Groeten,Vincent</p>

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
31-01-2007 11:47 #83920 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Onregelmatig lopen na start
Trek met lopende motor een voor een de bougiekabels los. Als je er een aftrekt en er vind geen verandering plaats in het onregelmatige lopen dan is dat de boosdoener. Wanneer je een kabel lostrekt en hij gaat nog beroerder lopen dan is dat 'm dus niet! Trek de kables wel los met een goed geisoleerde tang, anders loop je kans op een hele flinke stroomstoot.

• Bezoeker
  • Bezoeker
01-02-2007 12:23 #83919 door
Beantwoord door in topic Onregelmatig lopen na start
<p><em><font color="#3366ff">"Trek de kables wel los met een goed geisoleerde tang, anders loop je kans op een hele flinke stroomstoot. "</font></em></p><p>Tsja, tenzij je geisoleerde bougiekabels hebt. Mijn auto heeft die wel, dus ik kon ze makkelijk een voor een lostrekken. Toen ik bij een vriend van me hetzelfde trucje wilde doen, kwam ik er achter hoe het voelt als ze niet geisoleerd zijn. ;) Beetje een raar gevoel.... maar je gaat er niet dood aan.</p><p>Ik vraag me af hoe het kan dat die ene bougie het dan na een minuut wel opeens goed doet... ?</p><p> </p>

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-02-2007 20:47 #83918 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Onregelmatig lopen na start
Hoi Sander;
<span style="font-style: italic;">Ik vraag me af hoe het kan dat die ene bougie het dan na een minuut wel opeens goed doet... ?</span><br style="font-style: italic;" />
De storing kan komen door een te hoge weerstand in de bougie(kabel) of verdelerkap door een breuk of slecht contact. Als de motor even gedraait heeft dan warmt de boel op en wordt daardoor de weerstand kleiner en krijgt de bougie weer genoeg stroom om een goede vonk te geven.

(ik hoop in ieder geval nooit een stroomstoot van mijn "opgevoerde" bobine te krijgen!)

• Bezoeker
  • Bezoeker
04-02-2007 21:52 #83917 door
Beantwoord door in topic Onregelmatig lopen na start
<p>Beste Vincent, Peter, Sander,</p><p>Ik heb de bougiekabels vervangen en het euvel is verholpen. E&eacute;n bougiekabel had 'schade' opgelopen door het schuren tegen de rembekrachtiger. Thanx en gr. Rob.</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD