Motorsteunen vervangen (ama / b18)

• Michiel Helsloot (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-02-2007 14:44 #51522 door Michiel Helsloot (GAST)
Motorsteunen vervangen (ama / b18) is gemaakt door Michiel Helsloot (GAST)
<p>Kan ik de motorsteunen van mijn ama '65 b18 vervangen, zonder de motor helemaal uit de auto halen?</p><p>Het versnellingsbak steunrubber heb ik reeds vervangen, maar ik zit een beetje tegen die motorsteunen aan te hikken.</p><p>Waar moet ik evt op letten?</p><p>Tips + tricks welkom! :)</p><p>bvd + mvgr,</p><p>Michiel</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Henry van Leusden
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-02-2007 15:06 #83925 door Henry van Leusden
Beantwoord door Henry van Leusden in topic Motorsteunen vervangen (ama / b18)
De motor hoeft er niet uit. Werkwijze: draai eerst aan een kant de beide moeren van de oude motorsteun los en er af. Krik DAARNA ( anders is de kans groot dat de steun blijft meedraaien) het motorblok aan deze zijde voorzichtig net zo ver omhoog als noodzakelijk om de oude steun te verwijderen. Monteren is de omgekeerde volgorde.

Amazon Combi 1969, P 1800 1964, Moto Guzzi V700 1970, Constructam Coral I 1971.

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
01-02-2007 15:43 #83924 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Motorsteunen vervangen (ama / b18)
Het gaat prima zoals Henry beschreef, ik heb mijn rubbers van de zomer op deze manier vervangen. Ik heb de motorsteun rubbers van een 164 onder mijn ES gemonteerd, die zijn steviger en gaan veel langer mee als de originele. Krik het blok op door een houten balkje tussen de krik en de carterpan te plaatsen. Voorzichtig opkrikken en hou ook via de motorkap een oogje in het zeil of het blok nergens tegenaan komt of leidingen/snoeren beknelt raken. (Bij mijn ES kwam de fan tegen de kunstof kap aan) Succes!

• Michiel Helsloot (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
04-02-2007 10:57 #83923 door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic Motorsteunen vervangen (ama / b18)
<p>Manne,</p><p>Bedankt voor jullie tips. Het bleek daarmee uiteindelijk een fluitje van een cent :).</p><p>Het was wel even wat prutsen om de draadeinden van de steunen in de gaten op t blok en het subframe te krijgen. </p><p>De truuk bleek om de rubbers eerst in het subframe te steken.</p><p>Daarna een stevige sleutel achter het draadeind te houden en met beide handen de boel onder het gat van het blok te manouvreren. Daarna heel voorzichtlig laten zakken en alles viel netjes in elkaar.</p><p>Mission accomplished :)</p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD