olieverlies via olivuldop b20 a
- A. Bisschops (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-02-2007 19:44 #51514
door A. Bisschops (GAST)
olieverlies via olivuldop b20 a is gemaakt door A. Bisschops (GAST)
<p>Mijn motor gooit de olie via de olievuldop eruit, vooral bij hogere snelheden, bij de oliepeilstok is geen onderdruk te voelen, en de compressie is 12,12,10,12. het blok heeft ongv 270000 gelopen en er is een ton geleden een revisie kop op gekomen.</p><p>kan iemand mij vertellen wat de oorzaak is van het olieverlies via de vuldop?</p><p> </p><p>groet Andre</p><p> </p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Niels Bijl (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
05-02-2007 21:47 #83972
door Niels Bijl (GAST)
Beantwoord door Niels Bijl (GAST) in topic olieverlies via olivuldop b20 a
<p>Beste Andre,</p><p>Heeft jou auto een tijdje (paar maanden) stilgestaan? </p><p>dan kan het zijn dat de schraapveren een beetje blijven plakken waardoor een te hoge motordruk ontstaat gaat dan na een tiental kilometers weer over.</p><p>Tweede mogelijke oorzaak;</p><p>Carterontluchting verstopt? (kan ook een oorzaak zijn) Goed reinigen indien dit niet zo is.</p><p>Heb ik ook gehad met een B18, schoonmaken, klaar! Hoop dat het bij jou ook zoiets is.</p><p>Groet, Niels</p>
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-02-2007 23:20 #83971
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic olieverlies via olivuldop b20 a
<p>Mijn Amazon lekt ook via de dop als hij er niet helemaal goed op zit.</p><p>Niet helemaal vast maar dan een heel klein beetje terug draaien, dan dicht hij beter af.</p>
Amazon Combi '66
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-02-2007 12:18 #83970
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic olieverlies via olivuldop b20 a
Als de olie langs de afsluiting van de dop met het kleppendeksel lekt en hij blaast niet via peilstok opening en vuldop opening dan is het waarschijnlijk gewoon een kwestie van een nieuwe rubberring in de vuldop te plaatsen. Blaast er wel veel damp via peilstok opening/vuldopopening dan bouwt hij overdruk op door versleten of vastzittende zuigerringen of zoals Niels zei de carterontluchting zit verstopt met drap. Controleer de slang die onder de 1e bougie op het kleine kastje zit. Het kastje zit vast met een boutje aan de onderkant, kan je niet zien zitten van bovenaf maar wel voelen. Losdraaien, kastje verwijderen en de metalen filter (=vlamdover) schoon maken+de slang.
- Jan Soetens (GAST)
-
- Senior lid
-
Minder
Meer
06-02-2007 19:26 #83969
door Jan Soetens (GAST)
Groetjes,
Jan
Beantwoord door Jan Soetens (GAST) in topic olieverlies via olivuldop b20 a
<p>Na al die jaren en ontelbaar keren olie verversen/bijvullen is bij mijn kleppendeksel/vuldop contact een mindere klemverbinding als fabriek-af. Dus ging hij daar olie lekken terwijl de rubberring er nog goed uitzag. Een nieuwe bracht weinig verbetering. De oplossing was om er dan maar 2 rubberringen tussen te doen. De dop draait er nu goed stroef op en de lekkage is weg.</p><p> </p><p>Groetjes,</p><p>Jan</p><p> </p>
Groetjes,
Jan