olie verversen van amazon b20 BJ '70
- Robert van de Ruit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2007 19:04 #51513
door Robert van de Ruit (GAST)
olie verversen van amazon b20 BJ '70 is gemaakt door Robert van de Ruit (GAST)
<p>Ik heb een vraag aan jullie als doorgewinterde automonteurs , ik heb voor de eerste keer mijn amazon b20 138.000 origineel km , een olie verversings beurt gegeven.</p><p>En heb gelijk lekker spontaan de gehele 5 liter er in gegoten , ik had natuurlijk eerst een gedeelte er in moeten doen maar te laat, en nu komt de olie na meten met de peilstok iets boven het max uit, mag dit of gaat de boel dan kapot ??en is na heel even de motor gestart ( niet gereden )te hebben mijn oliefilter nu wel of niet gevuld ??</p><p>Nou is mijn vraag hoeveel gaat er nou normaal in ? als het carter echt helemaal leeg is .</p><p>Ik moet wel zeggen dat ze na haar verzorging ( en ze klonk al zo mooi) nog mooier is gaan lopen , de olie , bougies en luchtfilter waren echt helemaal zwart.of komt dit omdat ik er teveel olie in heb gedaan hihi.</p><p>alvast hartelijk dank voor jullie advies, Robert</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
06-02-2007 19:20 #83976
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic olie verversen van amazon b20 BJ '70
Oeps, dat is niet zo handig.Er hoort totaal met oliefilter 3,75 liter in te zitten. Zorg dat je de overtollige olie eruit haalt voordat je weer opnieuw start. Want teveel olie kan net zo slecht zijn voor een motor als te weinig......
- Niels Bijl (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
06-02-2007 19:28 #83975
door Niels Bijl (GAST)
Beantwoord door Niels Bijl (GAST) in topic olie verversen van amazon b20 BJ '70
<p>Te veel is dus niet goed, je kunt het teveel via de peilstok opening afzuigen met een pomp (heb ik wel jij ook?) als je de motor laat draaien wil het teveel weg en dat gaat meestal niet zoals je dat wilt, bv via de oliekeerringen etc. verder geeft teveel olie kans op schuimvorming en daarop volgende zeer slechte smering.</p><p>Dus zeker het teveel eruit en niet gaan rijden of de motor starten!!!</p>
- Robert van de Ruit (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
06-02-2007 20:00 #83974
door Robert van de Ruit (GAST)
Beantwoord door Robert van de Ruit (GAST) in topic olie verversen van amazon b20 BJ '70
<p>Eugen en Niels hartelijk dank !!</p><p> Niet echt bijdehand van mij he ,blijkt het is ook de eerste keer, en ik had nogwel goed gezocht op het forum .</p><p>Ben ik ff blij dat ik het aan jullie kan vragen, ik ben niet in het bezit van een pomp, dus ik denk dat de carterplug eruit moet en de olie opnieuw er in doe.Maar dan wel minder hihi. EN ik heb inmiddels wel geleeerd dat VOLVO best tegen een stoot kan na het lezen van alle verhalen op het forum</p><p> P.S Moet ik dan een nieuwe ring kopen ? of kan ik deze ( nieuw) maar wel aan gedraaid nog 1 keer gebruiken ??</p><p>vriendelijke groet Robert.</p><p> </p>
- 11236-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
06-02-2007 21:57 #83973
door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic olie verversen van amazon b20 BJ '70
<p>Die ring kun je nog wel een keertje gebruiken. Heb ik al eens eerder gedaan. Gewoon heel even de vulplug los, je hoeft natuurlijk niet alles eruit te laten lopen! Alles weer netjes schoonmaken en na een tijdje als de olie weer is gezakt nog eens peilen. </p><p> </p><p>En van je fouten leer je! Je hebt in ieder geval het lef om het zelf te doen. Dat kun je van het grootste deel van autorijdend Nederland niet zeggen. Die weten amper waar de oliepeilstok zit... Nu is het grootste deel van autorijdend Nederland (gelukkig) ook niet zo gek als wij Volvofanaten...
</p>