olieverlies via olivuldop b20 a

  • A. Bisschops (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
06-02-2007 19:47 #51511 door A. Bisschops (GAST)
olieverlies via olivuldop b20 a is gemaakt door A. Bisschops (GAST)
<p>Rubberring is vervangen, carteronluchting is schoon, dus daar kan het niet aan liggen. </p><p>Wel heb ik eens iets gelezen over foutieve aansluiting, van de slang die op de vuldop zit, bij mijn motor zit deze slang aangesloten op het spruitstuk, en volgens mij klopt dit , maar als het anders moet dan hoor ik het graag.</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Robert van Es (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
07-02-2007 10:59 #83984 door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic olieverlies via olivuldop b20 a
<p>Het schemaatje van de carterventilatie staat in de verschillende handboeken. Uit mijn hoofd gezegd moet de slang van de vuldop op het luchtfilter aansluiten en de slang van het potje naast de ontsteking op het spruitstuk.</p><p>Als ik je beschrijving goed begrijp, zuig je nu de carterdampen af via je vuldop, en dan vind ik het niet gek dat er olielekkage rond de vuldop optreed.</p><p>Wat ook nog eens kan helpen is de lipjes van de olievuldop een beetje bij te buigen zodat deze wat strakker klemt.</p><p>succes</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Robert van Es (GAST)
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
07-02-2007 11:01 #83983 door Robert van Es (GAST)
Beantwoord door Robert van Es (GAST) in topic olieverlies via olivuldop b20 a
<p>Het schemaatje van de carterventilatie staat in de verschillende handboeken. Uit mijn hoofd gezegd moet de slang van de vuldop op het luchtfilter aansluiten en de slang van het potje naast de ontsteking op het spruitstuk.</p><p>Als ik je beschrijving goed begrijp, zuig je nu de carterdampen af via je vuldop, en dan vind ik het niet gek dat er olielekkage rond de vuldop optreed.</p><p>Wat ook nog eens kan helpen is de lipjes van de olievuldop een beetje bij te buigen zodat deze wat strakker klemt.</p><p>succes</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mike Willems (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
07-02-2007 18:40 #83982 door Mike Willems (GAST)
Beantwoord door Mike Willems (GAST) in topic olieverlies via olivuldop b20 a
Is je blok nog wel in goede staat. Misschien last van overdruk waardoor olie er ondanks strakke afsluiting toch uitgeperst wordt?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Frank Spanjers (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
16-02-2007 22:12 #83981 door Frank Spanjers (GAST)
Beantwoord door Frank Spanjers (GAST) in topic olieverlies via olivuldop b20 a
<p>Het aansluitschema wat Robert hier aangeeft is volgens mij voor een B20 niet juist: er moet een slang van olievuldop naar inlaatspruitstuk lopen en een van luchtfilter naar het potje naast de ontsteking. Zou dus betekenen dat het goed zit.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.