Verschil b20 e en b20 a

  • A. Bisschops (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-02-2007 20:23 #51492 door A. Bisschops (GAST)
Verschil b20 e en b20 a is gemaakt door A. Bisschops (GAST)
<p>Is het mogelijk een b20e blok in mijn 144 te plaatsen zonder de inspuiting, dus met een carburateur, zodat ik niet alles hoef aan te passen, ik begreep dat dit enorm veel werk is.</p><p>Wat is het verschil tussen een b20e en b20a het kale blok.</p><p> </p><p>groet Andre</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • van Hil (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-02-2007 21:07 #84098 door van Hil (GAST)
Beantwoord door van Hil (GAST) in topic Verschil b20 e en b20 a
<p>Beste Andre,</p><p>Het verschil is:</p><p>- cilinderkop. De B20e kop heeft grote kleppen en kanalen. Denk ook aan de gaten van de injectoren.</p><p>- de nokkenas heeft nokken mat een andere vorm.</p><p>Volgens mij moet je het gewoon proberen.</p><p>Succes,</p><p>Leen van den Hil</p><p>06-54321769</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-02-2007 21:23 #84097 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Verschil b20 e en b20 a
Moet kunnen, Andr&eacute;.
Waarom niet de injectie?
Als je het blok overplaatst maar een carburateur ipv. de injectie gebruikt zal de motor teweinig brandstof binnenkrijgen om het grotere vermogen van een B20E te bereiken.
Ik heb het zelf andersom gedaan: onderblok met A nokkenas laten zitten en verder alles van de B20E overgezet. Draait heel goed, zeker ook op gas.

groeten, Rob.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-02-2007 11:07 #84096 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Verschil b20 e en b20 a
Een B20E werkt wel goed met dubbele Webers. Ik dacht dat een regelmatige forumbezoeker Willy Beers pas geleden deze conversie heeft gedaan zo'n maand geleden. Daar zijn hier verschillende topics aan gewijd. Een enkele carburateur werkt niet goed. Een B20E vraagt ook om super benzine door de hogere compressie.De injector gaten kan je heel makkelijk afdichten met een passende vriesplug en afdichten met loctite rood oid. Behalve de D nakkenas is het onderblok van een B20E hetzelfde als van een B20A. Mocht je tot ombouw besluiten dan hou ik me graag aanbevolen voor de overtollige injectie componenten!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2007 14:04 #84095 door Willy Beer
Beantwoord door Willy Beer in topic Verschil b20 e en b20 a
<p>Alles wat Peter zegt klopt, ik hoef er niet veel aan toe te voegen behalve dat het resultaat verbluffend is en dit na slechts enkele proefritten...</p><p>Nog even kort: B20A onderblok, B20E kop, kop en in- en uitlaat volledig geflowd, nieuwe zuigers, nieuwe kleppen, licht geboord, aluminium distrib. tandwiel, lichtere nokvolgers, nieuwe klepveren, nieuwe segmenten, 2-bladenschroef, nieuwe pompen,olie-luchtkoeler, 65A alternator,2 dubbele 45DCOE Weber carburators.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-02-2007 20:16 #84094 door Ben Flierman
Beantwoord door Ben Flierman in topic Verschil b20 e en b20 a
Zoals al aagegeven zit het verschil in de kop en in de nokkenas. De E kop heeft o.a. een wat hogere compressie en een iets grotere inlaat klep. Het feitelijke onderblok is dus gewoon het zelfde als een B20A. Wil je carburateurs op een E-kop gebruiken dan is dat geen probleem. Je kunt de injectiegaten gemakkelijk afpluggen met speciale doppen (o.a bij Tinustechniek.nl verkrijgbaar). Voor de rest kun je het blok dus probleemloos overzetten. Eventueel daarna nog wat knoeien met de afstelling van de carburateurs en/of ontsteking, maar that's it!

tinustuning.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.