Oliedruk meter voor B18 (amazon)

  • Hendrik Postma (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
21-02-2007 10:58 #51468 door Hendrik Postma (GAST)
Oliedruk meter voor B18 (amazon) is gemaakt door Hendrik Postma (GAST)

Is er een oliedruk meter te koop waarmee ik de oliedruksensor vervang en dan de oliedruk op een meter in de auto kan zien. Het mooiste zou zijn als ik die sensor eruit kan schroeven en een andere er weer in kan doen.

Als mijn sensor gaat branden is de oliepijl al beneden minimum. Hierdoor moet ik regelmatig de olie peilen. Het zou een stuk gemakkelijker zijn als ik de oliedruk in de auto kan aflezen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2007 11:31 #84258 door Leo Staats
Beantwoord door Leo Staats in topic Oliedruk meter voor B18 (amazon)
<p>De oplossing voor jouw probleem lijkt mij niet het vervangen van de oliedrukschakelaar door een olie druk meter, maar het vaker controleren van het oliepeil.</p><p>Een brandend oliedruk lampje valt meer op dan het wegvallen van de druk op een meter. Het is niet zo dat de druk geleidelijk afneemt bij een dalend oliepeil; de druk valt weg wanneer de oliepomp geen olie meer aanzuigt.</p><p>Wanneer het olie verbruik hoog is (meer dan 1 liter per 1000km) dan is het raadzaam om de oorzaak te zoeken. Er valt op dit forum heel wat over te vinden! Success.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-02-2007 12:01 #84257 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Oliedruk meter voor B18 (amazon)
of een combi van beide, zou ik voor kiezen en frequent peilen is een pr&eacute;

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hendrik Postma (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
21-02-2007 12:21 #84256 door Hendrik Postma (GAST)
Beantwoord door Hendrik Postma (GAST) in topic Oliedruk meter voor B18 (amazon)
Ik was in de veronderstelling dat een afnemend oliepeil te meten viel met een meter/sensor. Dit lijkt dus niet het geval. Dan heeft een meter ook geen toevoegde waarde. Het olieverbruik is niet zo erg maar ik maak nogal wat kilometers. Daarom wil ik graag ook goed het peil kunnen bijhouden. Peilen blijft een noodzaak maar een meter in de auto zou het nog beter controleerbaar maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hendrik Postma (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
21-02-2007 12:30 #84255 door Hendrik Postma (GAST)
Beantwoord door Hendrik Postma (GAST) in topic Oliedruk meter voor B18 (amazon)
Ik was in de veronderstelling dat een afnemend oliepeil te meten viel met een meter/sensor. Dit lijkt dus niet het geval. Dan heeft een meter ook geen toevoegde waarde. Het olieverbruik is niet zo erg maar ik maak nogal wat kilometers. Daarom wil ik graag ook goed het peil kunnen bijhouden. Peilen blijft een noodzaak maar een meter in de auto zou het nog beter controleerbaar maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
21-02-2007 12:37 #84254 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Oliedruk meter voor B18 (amazon)
Het olieverbruik kan ook wat minder worden met een wat dikkere olie. Voor de B18 en B20 is 20w50 (bijv. Millers) prima .(of zelfs 20w60 mocht hij erg versleten zijn.) Als de oorzaak olielekkage is dan dat eerst oplossen. Een olie drukmeter is een goede indicator om de slijtage van je motor/oliepomp in de gaten te houden maar niet om je oliepeil aan te geven.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Hendrik Postma (GAST)
  • Offline
  • Junior Lid
  • Junior Lid
Lees meer
21-02-2007 13:04 #84253 door Hendrik Postma (GAST)
Beantwoord door Hendrik Postma (GAST) in topic Oliedruk meter voor B18 (amazon)
Ik heb nu ruim 50.000km gereden in minder dan 2 jaar. Ik gebruik 20W50. Het olieverbruik schat ik momenteel 1l op 1500-2000 km. Hij lekt af en toe een drupje maar niks noemenswaardig helaas, dat is wat makkelijker op te lossen. Ik ben me al aan het orienteren voor revisie.

Het is me 1x overkomen dat de oliedruk wegviel na een rit van 250km naar huis. In de laatste bochten bochten voor ik thuis was begon het lampje kort te branden. Dit kwam door lekkage van de brandstofpomppakking. Ik had voor ik vertrok de olie gelukkig helemaal bijgevuld. Volgende dag meteen de pakking vervangen en olie weer op peil gebracht. Bedankt voor de reacties. Ik hou het wel bij regelmatig oliepeilen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.