- Berichten: 120
inbouw B21ET
- Edwin Jongejan
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
21-02-2007 15:26 #51466
door Edwin Jongejan
inbouw B21ET is gemaakt door Edwin Jongejan
Eindelijk !!!!
Na twee jaar bouwen voor het eerst starten
Na twee jaar bouwen voor het eerst starten
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
21-02-2007 19:14 #84270
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic inbouw B21ET
<p>Wow, ziet er mooi uit!</p><p>Mag zo'n conversie trouwens zomaar? Of moet je dan via de RDW om je kenteken aan te laten passen?</p>
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 464
21-02-2007 20:01 #84269
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic inbouw B21ET
<p>Volgens mij niet, alleen het aantal cilinders wordt in de gaten gehouden. Ik geloof zelfs dat bij de jongste APK regels dat ook weer eruit gehaald is. De auto wordt er nl. niet onveilg van.</p><p>gr marcel</p>
Amazon Combi '66
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11236-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 304
21-02-2007 21:03 #84268
door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic inbouw B21ET
<a height="350" href="http://<object width="><param name="movie" value="
www.youtube.com/v/mzjHy7AjztE
" />
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Michiel Helsloot (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
- Berichten: 250
21-02-2007 21:19 #84267
door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic inbouw B21ET
<p>Gefeliciteerd Jongejan. ´t Ziet er indrukwekkend uit. Laat ons meer toeren horen!
</p><p>Hoeveel paardjes heb je erbij gekregen?</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11236-dummy
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 304
21-02-2007 22:27 #84266
door 11236-dummy
Beantwoord door 11236-dummy in topic inbouw B21ET
Krijg nou wat! Het is echt jouw auto... Cool!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 2280
21-02-2007 22:34 #84265
door René Minnebo (GAST)
Beantwoord door René Minnebo (GAST) in topic inbouw B21ET
<p>Veel werk geweest en veel aan moeten passen of viel dat wel mee, lijkt me ook wel wat maar dan met 2 cillinders meer.</p><p>Schijnt een ford V6 in te passen, vraag me af of een B30 ook past en dan met automaatbak.</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Edwin Jongejan
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 120
22-02-2007 15:10 #84264
door Edwin Jongejan
Beantwoord door Edwin Jongejan in topic inbouw B21ET
Zo'n conversie mag wel,als je je maar houdt aan het aantal cilinders wat op het kenteken staat. Dat is trouwens wel een bizzare regel ,want menig 6 cilinder heeft minder vermogen dan de 155 PK die ik er nu heb in gezet .
Wel heb ik eens gelezen ( ik geloof op de RDW site ) dat het vermogen niet meer dan 30 % mag toenemen .....oeps !!
Trouwens..... De hierboven geplaatste foto met link is dus NIET mijn auto , maar van een collega ombouwer uit -ik denk- Zweden .
Wat aanpassingen betreft : -nieuw inlaatspruitstuk gelast van RVS
-motorsteunen maken
-complete injectiesysteem een plek geven op de plaats van de accu
-injectiepomp inbouwen bij de tank
-accu verplaatsen naar kofferbak
-en nog tientallen dingen .......
Een uitgebreid verhaal komt binnenkort wel in de V44 te staan .
Wel heb ik eens gelezen ( ik geloof op de RDW site ) dat het vermogen niet meer dan 30 % mag toenemen .....oeps !!
Trouwens..... De hierboven geplaatste foto met link is dus NIET mijn auto , maar van een collega ombouwer uit -ik denk- Zweden .
Wat aanpassingen betreft : -nieuw inlaatspruitstuk gelast van RVS
-motorsteunen maken
-complete injectiesysteem een plek geven op de plaats van de accu
-injectiepomp inbouwen bij de tank
-accu verplaatsen naar kofferbak
-en nog tientallen dingen .......
Een uitgebreid verhaal komt binnenkort wel in de V44 te staan .
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- mark smeets (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3
25-02-2007 21:10 #84263
door mark smeets (GAST)
Beantwoord door mark smeets (GAST) in topic inbouw B21ET
<p>ik ben met zelfde project bezig, in een combie van 67, en laat blok en bak met overdrive in standaard hoek en met standaard spruitstukken.</p><p>achteras van 164, met schijven, voor geventileerde schijven van 164</p><p>extra intercoler inbouwen en turbodrukopschroeven, geeft flinke extra power, blok zelf in 240 gereden</p><p>heb je meer info, dan hoef ik het wiel niet opnieuw uit te vinden, </p><p>bijv wat voor remcil met bekrachtiger heb je gebruikt ?</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Edwin Jongejan
-
- Premium lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 120
27-02-2007 21:41 #84262
door Edwin Jongejan
Beantwoord door Edwin Jongejan in topic inbouw B21ET
He Mark ,
Als je het blok schuin laat staan , kom je gegarandeerd met je ruimte voor de turbo in de problemen . Die komt namelijk tegen de bovenste "wishbone "aan .Dus uilaatspr.stuk maken .
Wel kan je dan het originele inlaatspr.stuk gebruiken .
Bij rechte plaatsing heb je ruimte voor de turbo , maar loop je spaak met het inl.spruitstuk welke tegen je stuurstang aan komt (voor zover ik weet ).Dus inlaatspr.maken
Voordeel van schuine plaatsing is dat je de M45/46/47 bak kan meenemen (wel weer tunnel aanpassen )
Wat betreft het remsysteem: Dit is gewoon een enkel remsysteem met een losse bekrachtiger .
Wil je nog meer info: E.jongejan @quicknet.nl
Als je het blok schuin laat staan , kom je gegarandeerd met je ruimte voor de turbo in de problemen . Die komt namelijk tegen de bovenste "wishbone "aan .Dus uilaatspr.stuk maken .
Wel kan je dan het originele inlaatspr.stuk gebruiken .
Bij rechte plaatsing heb je ruimte voor de turbo , maar loop je spaak met het inl.spruitstuk welke tegen je stuurstang aan komt (voor zover ik weet ).Dus inlaatspr.maken
Voordeel van schuine plaatsing is dat je de M45/46/47 bak kan meenemen (wel weer tunnel aanpassen )
Wat betreft het remsysteem: Dit is gewoon een enkel remsysteem met een losse bekrachtiger .
Wil je nog meer info: E.jongejan @quicknet.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.