Startmotor vervangen

  • Vincent Kroese (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-02-2007 13:48 #51458 door Vincent Kroese (GAST)
Startmotor vervangen is gemaakt door Vincent Kroese (GAST)
<p>Hallo mede-forummers,</p><p>Mijn startmotor is er mee opgehouden, er komt nog wel wat geluid uit maar hij slaat niet meer aan. Ik wil deze volgende week vervangen en heb reeds een startmotor gevonden. Kan iemand mij een beetje op weg helpen, hoe pak ik dit het beste aan, welke volgorde, wat zijn de punten waar even goed op moet worden gelet en wat kan er eventueel echt misgaan? </p><p>Kan iemand een soort stap-voor-stap overzichtje plaatsen?</p><p>Alvast bedankt!</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2007 14:37 #84309 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Startmotor vervangen
Vincent, dit is niet zo moeilijk. Haal eerst de pluskabel van de accu los. Dan de bedrading van de startmotor . Nu kan je de startmotor loshalen ik meen 2/3 boutjes. Monteren in omgekeerde volgorde.
succes!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-02-2007 19:40 #84308 door Bas van Vliet
Beantwoord door Bas van Vliet in topic Startmotor vervangen
Wel ff eerst de minkabel loshalen en dan pas de pluskabel ;-) Als ik kan helpen hoor ik het wel!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Vincent Kroese (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
25-02-2007 21:38 #84307 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Startmotor vervangen
@Eugen: Dat klinkt inderdaad als een redelijk overzichtelijke klus. Kan je er ook in een keer goed bij of moeten er eerst nog andere onderdelen verwijderd worden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-02-2007 12:40 #84306 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Startmotor vervangen
Je kan er redelijk makkelijk bij je moet ook even onder de auto kruipen. Het enige wat tegen kan zitten is het losmaken van de pluskabel dat moertje wil nog wel eens vervelend doen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Vincent Kroese (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-02-2007 09:26 #84305 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic Startmotor vervangen
Het was even werk, maar de auto start weer! Kwam wel een paar tegenslagen tegen, zo bleek de startmotor wel redelijk makkelijk los te krijgen (ondanks gebrek aan Engelse doppen/sleutels) maar er onmogelijk uit te krijgen. Het meest in de weg bleek de onluchtingsbuis uit de motor (ben de technische term even kwijt), ik heb namelijk nog zo'n oud type B18a in mijn Amazon. Na die te hebben losgemaakt kon het allemaal net (via de onderkant uiteraard). De nieuwe startmotor was er een met meer capaciteit en bovendien een stukje kleiner dan de originele. Dit had als voordeel dat 'ie er zo in zat, maar een nadeel was, zo bleek, dat het deel waar de bouten doorheen gaan bij dit type ongeveer een halve centimeter dikker is dan bij die oude. Hierdoor bleken de originele bouten iets te kort. Alles zit nu wel vast, maar de moeren zitten er eigenlijk niet ver genoeg op. Een kijken of ik aan de juiste bouten kan komen en dan nog even de boel afmaken...
Met dank aan Bas van Vliet 5 minuten voor sluitingstijd klaar bij de doehetzelfgarage om de hoek.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-02-2007 12:50 #84304 door Bas van Vliet
Beantwoord door Bas van Vliet in topic Startmotor vervangen
<p>Graag gedaan! Het was weer een leerzame bezigheid, hoewel een beetje stressen om het op tijd af te krijgen... Hoezo een klusje dat je in een kwartiertje doet? ;-)</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.