B20A kop op een B18A

  • Frans Lotty
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-02-2007 21:47 #51449 door Frans Lotty
B20A kop op een B18A is gemaakt door Frans Lotty
Weet een van jullie wat de prestaties/problemen zouden kunnen zijn wanneer je op een B18A een B20A kop zet? Natuurlijk is het zo dat de ruimte bij de kleppen wat groter is dus mogelijk minder compressie opleverd, aan de andere kant heeft de B20a kop weer grotere kleppen. Doen? of niet?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
26-02-2007 22:35 #84345 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic B20A kop op een B18A
'k ben geen techneut, maar ik weet dat diverse sportmotorbouwers deze configuratie gebruiken. De cylinderkop die het beste ademt samen met het betere onderblok (vanwege de betere krukaslagers); bovendien heb je nu de mogelijkheid om het beste uitlaatspruitstuk te gebruiken, namelijk de standaard B20.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
26-02-2007 23:18 #84344 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic B20A kop op een B18A
Alleen doen als je de B18 opboort naar B20. Dat is waarschijnlijk wat Siang bedoelt. De zuigers moeten goed pas aansluiten op de kop anders krijg je oa problemen met de koppakking. je kan er beter een B18B van maken voor meer vermogen, dat is goedkoper.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD