Alleen uitlaatdeel spruitstuk gebruiken
- Hendrik Postma (GAST)
- Junior lid
-
Minder
Meer
27-02-2007 13:13 #51448
door Hendrik Postma (GAST)
Alleen uitlaatdeel spruitstuk gebruiken is gemaakt door Hendrik Postma (GAST)
Ik vroeg me af of het mogelijk is alleen het uitlaatdeel van een spruitstuk te gebruiken wanneer je een ander inlaatspruitstuk gebruikt. En zit er verschil tussen de de orginele spruitstukken voor de B18 en de B20.
Ik heb een B18 met een enkele carb en enkele vlampijp. Ik heb nog een spruitstuk voor een dubbele carb liggen met een dubbele vlampijp. hiervan zou ik dan alleen het uitlaatgedeelte willen gebruiken. Is dit mogelijk en zit er nog verschil tussen de spruitstukken of zijn ze allemaal te gebruiken voor de B18?
Ik heb een B18 met een enkele carb en enkele vlampijp. Ik heb nog een spruitstuk voor een dubbele carb liggen met een dubbele vlampijp. hiervan zou ik dan alleen het uitlaatgedeelte willen gebruiken. Is dit mogelijk en zit er nog verschil tussen de spruitstukken of zijn ze allemaal te gebruiken voor de B18?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bezoeker
-
27-02-2007 21:43 #84347
door
Beantwoord door in topic Alleen uitlaatdeel spruitstuk gebruiken
Dat kan zeker, het verschil tussen de spruitstukken weet ik niet zo. Als je van een spruitstuk met dubbele pijp gebruikt, dan zaag je naast de ingang van de carburateur de kanalen naar de motor er af, daarna zaag / slijp je de rest van het inlaat gedeelte er af. Vergeet niet dat je een verschillende flensdikte hebt.
- Emo van Halsema
- Premium lid
-
Minder
Meer
14-05-2007 19:09 #84346
door Emo van Halsema
Beantwoord door Emo van Halsema in topic Alleen uitlaatdeel spruitstuk gebruiken
<p>Bij een B20E /F blok, waarbij je een lichtmetalen inlaatspruitstuk hebt en een gietijzeren uitlaatspruitstuk, wil het wel eens gebeuren dat het uitlaatspruitstuk scheurt. In veel gevallen wordt dan een ge'combineerd' spruitstuk gesplitst en wordt alleen het uitlaatdeel gebruikt. </p><p>Ik heb nog een spaghetti uitlaat liggen maar ik zoek een inlaatspruitstuk voor dubbele carburateurs. Is een spruitstuk ook te splitsen om alleen het inlaatdeel over te houden? </p>