trekker

  • Jeroen Gerards (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-03-2007 19:16 #51368 door Jeroen Gerards (GAST)
trekker is gemaakt door Jeroen Gerards (GAST)
<p>Eindelijk heb ik de deksel van de distributietandwielen af en blijkt inderdaad het kunststof tandwiel kapot te zijn. Nu is het dus tijd om de tandwielen te verwijderen. Daarvoor heb ik dus een trekker nodig. Mijn vraag aan jullie is; kan ik daarvoor de naaftrekken van het VOD (artnr 89991791) gebruiken? Of moet ik iets anders gebruiken? En waar is deze naaftrekker nog allemaal goed voor?</p><p>Met vriendelijke groet,</p><p>Jeroen Gerards</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
30-03-2007 12:58 #84755 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic trekker
Nog een paar tips;
achter het grote tandwiel zit een afstands shim op de nokkenas, vervang deze ook. Controleer de olie nozzle of ie niet verstopt zit en goed op de tandwielen is gericht. Deze spuit olie op de tandwielen om ze te smeren. Let erop dat je het tandwiel niet te hard op de nokkenas drukt/slaat. Je drukt dan de nokkenas naar achteren en de vriesplug achter het blok eruit. Als dat je gebeurt moet je blok eruit om een nwe vriesplug te plaatsen. Je kan ook stalen of aluminium tandwielen gebruiken, wel duurder maar ze gaan wel net zo lang mee als het motorblok, nooit meer vervangen dus. En sleutel ze!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.