welke cruise control?

  • Marcel Smelter (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
10-04-2007 13:40 #51343 door Marcel Smelter (GAST)
welke cruise control? is gemaakt door Marcel Smelter (GAST)
<p>Wie kan mij wat tips en ervaringen geven over types cruise controls.</p><p>Ik zoek een soort handgas-idee die dus elektrisch (middels remlichtschakelaar bv) ontkoppeld kan worden uit veiligheidsoverwegingen. Uiteraard prijstechnisch niet te duur. Ik heb systemen gezien zelfs in de aanbieding van maar liefst 195 euro. Dat moet toch beter kunnen.</p><p>Ik ben handig genoeg om dit zelf te monteren.</p>

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Smelter (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
10-04-2007 14:04 #84855 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic welke cruise control?
Op marktplaats al eentje van 118 euro gevonden, ik kom al in de buurt..........

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Vincent Kroese (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-04-2007 14:44 #84854 door Vincent Kroese (GAST)
Beantwoord door Vincent Kroese (GAST) in topic welke cruise control?
Marcel,

Hoe werkt zo'n relatief goedkoop systeem precies? Is het gewoon een soort hendel waarmee je het gas 'vast' zet wanneer je wilt en deze weer los springt bij bijvoorbeeld de remschakelaar? En zijn dergelijke systemen ook geheel conform wettelijke richtlijnen rondom cruisecontrol?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
10-04-2007 17:04 #84853 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic welke cruise control?
Het blijft behelpen met die after market cruise controls zeker de goedkopere. Ze kunnen bijvoorbeeld niet de snelheid vasthouden heuvel op en af, en bij een beetje tegenwind is het ook al behelpen. De beste werken via een vacuumcontrole systeem die de gasstang van de carburateur bediend. Naar mijn mening je geld niet waard, je gaat je er alleen maar aan ergeren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-04-2007 17:57 #84852 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic welke cruise control?
Ik heb er een, met een kabel. Niet optimaal, maar het werkt. Het houdt letterlijk het gaspedaal vast. Gas bijgeven kan wel, gas loslaten via een knop of het rempedaal.
Het zit er al lang in, maar het is zeker niet duur geweest. Paar tientjes hoogstens.

groeten, Rob.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-04-2007 19:50 #84851 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic welke cruise control?
En dan de hamvraag!!!! waar heb je hem gekocht. En is het nog te koop.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-04-2007 11:29 #84850 door Leo Staats
Beantwoord door Leo Staats in topic welke cruise control?
<p>De beste units zijn die welke bekrachtigd wordt door het vacuum in het inlaatspruitstuk. Zij regelen electronisch de snelheid en houden die keurig vast, onafhankelijk van hellingen, tegenwind, etc.</p><p>Installatie is zeker zelf goed te doen. (Snelheids opnemer bij aandrijfas, schakelaars voor koppeling, en rem, enz.)</p><p>Begin jaren 80 heb ik bij Sears in de USA een setje gekocht. Zit nu in mijn huidige Duet, en werkt nog prima. De cruise control is haast ook klassiek! Werkt van 50 tot 130km/uur.</p><p>Vorig jaar via marktplaats een Gold cruise control gekocht voor mijn Citroen HY. Deze werkt minder goed, maar dat komt voornamelijk door het beperkte motor vermogen! (50PK voor een beladen 2000 kg wegende bus.)</p><p>Ik vind het gebruik van een cruise control zeer prettig. </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • A.H. Arendsen-Dijkstra (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-04-2007 14:49 #84849 door A.H. Arendsen-Dijkstra (GAST)
Beantwoord door A.H. Arendsen-Dijkstra (GAST) in topic welke cruise control?
<p>Dag Marcel,</p><p>De vorige eigenaar van mijn amzon combi heeft er een Gold AP-150 cruise control ingebouwd. Op vacuum, zoals Leo Staats hiervoor al beschreef. </p><p>Ik heb een B18, en ben erg tevreden over de werking ervan (vooral op lange stukken!). Hij houdt ook bij wind en helling de snelheid mooi constant.</p><p>Bij mijn documentatie zat ook nog een (oud?) telefoonnummer van het bdrijf dat ze levert: John Gold, in Almere: 036 - 5300881. Succes ermee!</p><p>Erik Arendsen</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Gerards (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-04-2007 17:03 #84848 door Jeroen Gerards (GAST)
Beantwoord door Jeroen Gerards (GAST) in topic welke cruise control?
<p>En als ik nou een zogenaamde 'adaptive cruise control' wil hebben. Ik stoor me er namelijk mateloos aan dat ik bij een beetje drukte op de weg moet kiezen voor een snelheid lager dan vrachtwagens en aanhangers &oacute;f de cuise control in en uit blijven schakelen telkens als er een weggebruiker voor me komt met een lagere snelheid.</p><p>Af ga ik hiermee weer te ver?</p><p>Jeroen Gerards</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.