stapje voor stapje

  • Jeroen Gerards (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-04-2007 11:21 #51324 door Jeroen Gerards (GAST)
stapje voor stapje is gemaakt door Jeroen Gerards (GAST)
<p>Heren,</p><p>Tot zover bedankt voor de tips en de info. Ondertsussen ben ik zover gevorderd dat het kunststof tandwiel verwijderd is. (Alvorens dat te doen heb ik de markeerpunten op beide distributietandwielen weer tegenoverelkaar gezet.) Voor dat ik het kleine stalen tandwiel van de krukas kan verwijderen, moet ik de bus (Haynes noemt het de sleeve of hub) verwijderen. Maar zo gakkelijk als die man dat in het werkplaatsboek van Haynes lijkt de doen, gaat het bij mij natuurlijk niet. Die bus zit goed vast.</p><p>Heeft iemand tips om deze los te maken?</p><p>Daarnaast wil ik nog weten of ik het 'koperen' plaatje achter het kunststof tandwiel op de nokken as nog moet vervangen. Het is een beetje ingesleten maar lijkt verder nog in orde.</p><p>Als ondervaren, beginnende sleutelaar is dit inderdaad nog niet een klusje van een middagje werk. Maar het hele avontuur om het voor elkaar te krijgen is nou juist wel een belangrijke reden geweest voor de aanschaf van mijn combi.</p><p>Jeroen Gerards</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2007 13:35 #84920 door Henry van Leusden
Beantwoord door Henry van Leusden in topic stapje voor stapje
<p>De bus heb ik wel verwijderd door tussen deze bus en het tandwiel met de nodige voorzichtigheid, een botte beitel te tikken. de bus komt dan vrij eenvoudig van zijn(haar) plaats. Het tandwiel is wat lastiger zonder trekker. Dit heb ik opgelost door 2 passende bouten te gebruiken en deze in de schroefgaten te draaien, na in deze schroefgaten een afstand/opvul asje geplaatst te hebben. </p><p>Het koperen plaatje kan je vervangen als dit wordt geleverd bij de nieuwe set, maar absoluut nodig is dit niet indien de inslijting beperkt is gebleven.</p><p>succes.</p>

Amazon Combi 1969, P 1800 1964, Moto Guzzi V700 1970, Constructam Coral I 1971.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Gerards (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-04-2007 16:21 #84919 door Jeroen Gerards (GAST)
Beantwoord door Jeroen Gerards (GAST) in topic stapje voor stapje
<p>Henry,</p><p>Bedankt voor de tip. Hij kwam met behulp van een bijtel inderdaad vrij gemakkelijk los. </p><p>Nu kan ik vanavond nog het VOD bellen en een bestelling plaatsen. In mijn dromen zie ik mezelf komende zondag dan alweer een stukje rijden met het beestje.</p><p>Jeroen Gerards</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-04-2007 22:26 #84918 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic stapje voor stapje
Ik zou de afstandsring zeker vervangen. Deze is van messing en slijt snel verder en bij teveel slijtage krijg je speling op de nokkenas. Kost weinig en je baalt echt als je de boel weer open moet halen! Controleer gelijk de olie nozzle, deze moet op de tandwielen gericht staan en niet verstopt zitten. Deze dient voor de smering van de distributie tandwielen. En vergeet niet een nieuwe oliekering te plaatsen. Denk er alsjeblieft om dat je het tandwiel niet op de nokkenas slaat/drukt met teveel kracht! Daardoor kan je aan de andere kant van de nokkenas de vriesplug eruit drukken en dan zal je blok eruit moeten om een nwe plug te plaatsen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.