vilten ring

  • Jeroen Gerards (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-04-2007 20:00 #51322 door Jeroen Gerards (GAST)
vilten ring is gemaakt door Jeroen Gerards (GAST)
<p>Ik lees en hoor vanalles over een vilten ring bij de olliekeerring van de kruk-as. Ik heb zojuist nog even gecontroleerd, maar deze vilten ring ben ik niet tegengekomen bij de demontage van mijn auto tot aan de distributietandwielen.</p><p>Ik vraag me dus af waar deze zou moeten zitten. Haynes heeft het zelfs over "spring clip, retaining washer en felt ring" (ofwel een veer-klem, bevestingingsring en vilten ring) Maar dat zegt me nog steeds niets.</p><p>Achtereenvolgens ben ik tegengekomen: de bout op de krukas, een ring, de pully, het distributiedeksel, een bus, en het stalen tandwiel.</p><p>Ik denk dat daartussen nog ergens die vilten ring hoort. Maar waar?</p><p>Wie kan mij helpen?</p><p>Jeroen Gerards</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-04-2007 20:18 #84926 door Rudolf Kleyn
Beantwoord door Rudolf Kleyn in topic vilten ring
<p>De viltring is te vinden in het distributiedeksel, in het gat waar de krukas doorheen steekt. Het is echter mogelijk dat je een deksel hebt met daarin een moderne oliekeerring. Dan heb je hetzij een moderner deksel of een oudere waar de buitenste rand uit is geslepen. In dat geval zoek je vergeefs naar een vilttring.</p><p> </p><p> </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Henk Nieuwendijk (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-05-2007 14:54 #84925 door Henk Nieuwendijk (GAST)
Beantwoord door Henk Nieuwendijk (GAST) in topic vilten ring
<p>hallo</p><p>de spring clip is een veering die de vilten ring gevangen houdt</p><p>en verder sluit ik me aan bij Rudolf</p><p>gr Henk</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.