motor en bak van 2 serie inbouwen in amazon combi

• René Minnebo (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-05-2007 12:26 #51251 door René Minnebo (GAST)
motor en bak van 2 serie inbouwen in amazon combi is gemaakt door René Minnebo (GAST)
<p>Ook al rijd ie nog steeds niet en heb ik er na aanschaf ook nog geen meter mee gereden zit ik onderwijl toch diengen te bedenken die ik zou willen veranderen aan de combi.</p><p> </p><p>E&eacute;n daarvan is de motor en bak, het liefst bouw ik een 2,3 liter met automaat in of een 2,3 met 5 bak van een 2 serie in de combi. Het liefst zou ik er een 6 in lijn van 164 in willen proppen dit gecombineerd met een automaat.</p><p> </p><p>Ik kan weinig rubrieken vinden die uitvoerig ingaan op deze motortransplantatie's. is er misschien iemand die enig ervaring heeft en dit bijvoorbeeld ergens op het web heeft staan.</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-05-2007 14:53 #85259 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic motor en bak van 2 serie inbouwen in amazon combi
Een andere motor inbouwen vergt behoorlijk wat ingrijpend bodywerk. Er past gewoon niet zoveel anders in. Je kan veel beter het geld investeren in het tunen van een B20 blok. Dat kost veel minder en je kan met beperkte middelen makkelijk 150pk uit je blok halen. Ze rijden met een modern megasquirt inspuitsysteem zelfs tot zo'n 300pk rond! Een andere versnellingsbak vergt ook behoorlijk wat werk, er staat veel info op de site van Tinus techniek hierover. Bedenk wel als je hem opvoert dat de ophanging, remmen etc. ook aangepast moeten worden.
www.tinustechniek.nl/0-diversen.html
www.1800philes.com/
www.v-performance.com/

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD