bij warme motor doet 4e cylindr niet mee
- Peter van Welsem (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
16-05-2007 22:40 #51244
door Peter van Welsem (GAST)
bij warme motor doet 4e cylindr niet mee is gemaakt door Peter van Welsem (GAST)
Het euvel hen ik inmiddels verholpen, maar mogelijk is onderstaande leerzaam voor andere zoekenden.
Motor liep als hij iets warm werd niet meer regelmatig.
Bougiekabels een voor een losgehaald bij koude motor en alle cylinders deden mee.
Bij warme motor deed 4e cylinder weinig meer.
Garagehouder verwachte dat doordat de motorolie warm werd, de afdichtende werking van de olie minder werd en dat dus de zuigerveren kapot of versleten waren (voorstel: revisie).
Na een tip uit Barneveld bleek dat bij warme motor de afdichting van het spruitstuk bij de vierde cylinder lekte en valse lucht aanzoog (alles begon overigens met het plaatsen van een rembekrachtiger, achteraf dus te verklaren). Nieuwe pakking (heel wat goedkoper dan de eerst verwachte revisie) ertussen en alles liep weer als een zonnetje.
Klein probleem nog: bij zeer warme motor loopt hij toch weer wat onregelmatig, moet ik nog naar kijken, mogelijk toch klein scheurtje in spruitstuk? of bouten natrekken bij warme motor?
Peter van Welsem Deventer
Motor liep als hij iets warm werd niet meer regelmatig.
Bougiekabels een voor een losgehaald bij koude motor en alle cylinders deden mee.
Bij warme motor deed 4e cylinder weinig meer.
Garagehouder verwachte dat doordat de motorolie warm werd, de afdichtende werking van de olie minder werd en dat dus de zuigerveren kapot of versleten waren (voorstel: revisie).
Na een tip uit Barneveld bleek dat bij warme motor de afdichting van het spruitstuk bij de vierde cylinder lekte en valse lucht aanzoog (alles begon overigens met het plaatsen van een rembekrachtiger, achteraf dus te verklaren). Nieuwe pakking (heel wat goedkoper dan de eerst verwachte revisie) ertussen en alles liep weer als een zonnetje.
Klein probleem nog: bij zeer warme motor loopt hij toch weer wat onregelmatig, moet ik nog naar kijken, mogelijk toch klein scheurtje in spruitstuk? of bouten natrekken bij warme motor?
Peter van Welsem Deventer
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-05-2007 08:17 #85279
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic bij warme motor doet 4e cylindr niet mee
Als ik een nieuwe uitlaatpakking monteer smeer ik beide zijden in met gun gum of iets dergelijks. Meestal is het dan wel dicht.
- Peter Grapendaal (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-05-2007 12:34 #85278
door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic bij warme motor doet 4e cylindr niet mee
Niet de bouten natrekken bij warme motor, dat gaat niet goed. Kan ze wel bij koude motor gelijhkmatig natrekken maar overdrijf het niet. Vervang ook de bougiekabel eens van Cylinder#4 misschien dat het daaraan ligt.