Positie vliegwiel

• Dennis Neuman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
31-05-2007 14:51 #51193 door Dennis Neuman
Positie vliegwiel is gemaakt door Dennis Neuman
Hallo,

Ik ben in mijn enthousiasme om de achterste krukas keerring te vervangen vergeten de positie v/h vliegwiel
tov. de krukas te markeren. Over het algemeen doe ik dit consquent maar in dit geval heb ik de noodzaak
er even niet van gezien. Achteraf las ik op het web en in de Haynes manual dat het wel verstandig is om
de positie te markeren. Nu kan ik mij voorstellen dat het opzich qua positie ook niet zo belangrijk is maar
wel voor de balans (van de krukas)? Mijn vraag is nu wat er na montage mis kan gaan of dat het allemaal
zo een vaart niet zal lopen?

Overigens was de vilten ring voor 2/3 verdwenen, de oorzaak van de olielekkage is dus wel gevonden ;-)

Vriendelijke groet,
Dennis

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-06-2007 08:32 #85459 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Positie vliegwiel
Gewoon weer monteren. Je kunt er nu toch niks meer aan doen. Eigenlijk moet ik tot mij schande bekennen dat ik zelden een vliegwiel heb gemarkeerd in het verleden, maar ik heb er ook nooit iets van gemerkt. In theorie kan het, indien in een andere positie gemonteerd, een onbalans geven. Ik denk dat die kans miniem is.

• Dennis Neuman
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-06-2007 09:08 #85458 door Dennis Neuman
Beantwoord door Dennis Neuman in topic Positie vliegwiel
Bedankt voor je reactie, ik kan mij ook niet voorstellen dat het heel veel problemen zou geven maar het knaagt toch een beetje ;-)

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD