Onrustig lopen bij stilstand en warme motor, mogelijk vacuumprob

• Hans t (GAST)
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
15-06-2007 19:54 #51163 door Hans t (GAST)
- Sinds een tijdje heeft mijn 142 '70 de neiging bijna stil te vallen als ik stilsta. Mijn vacuummeter slaagt dan van idle naar drive. Een tijdje geleden was het slangetje naar deze meter losgekomen en sloeg hij helemaal uit. Kwa rijgedrag maakte dit geen verschil. Wat nog belangrijk is, is dat als ik de rem ingedrukt houd dat hij dan normaal draait (en de meter op idle komt). Ik denk dus dat het een vacuumlek/probleem is. Een eerste blik in de motorkap leek er op dat er geen slangen los zaten. Tijdens het rijden is het ook al opgevallen dat bij uitbollen na accelereren er plofjes zijn aan de uitlaat. Deze gaat in het kort wel vervangen worden. Verder heb nog redelijk nieuwe bougies/kabels en 123 ontsteking, kleppen zijn al lang niet meer nagezien en staan op mijn to-do list.

- Nog een klein bijvraagje, mijn oliedrukmeter slaagt helemaal uit bij draaiende motor. Mijn volvo klassieker garagist dacht dat er verschillende soort sensoren waren, on/off sensoren en variabele en dat ik misschien de verkeerde had. Ik kan me niet herinneren dat hij vroeger het wel juist deed. Heetf iemand hier meer info over?

Alvast bedankt

Groeten Hans truyts (BE)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Ben Flierman
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
15-06-2007 20:29 #85602 door Ben Flierman
<p>Dag Hans,</p><p>Je vacuumprobleem lijkt te zitten in de rembekrachtiger. Er zal waarschijnlijk een scheurtje in het membraan zitten, waardoor de motor valse lucht aan kan zuigen. Dit verklaart het uitslaan van je vacuummetertje, en tevens de ploffen in de uitlaat (arm mengsel)</p><p>Groeten Ben Flierman</p><p> </p>

tinustuning.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD