wel of geen vacuumvervroeging - 1800E

  • P. Niem
  • P. Niem's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
Lees meer
16-06-2007 15:44 #51159 door P. Niem
wel of geen vacuumvervroeging - 1800E is gemaakt door P. Niem
Mijn 1800E op LPG heeft nog gewoon de vacuumslang van de ontsteking naar het inlaatspruitstuk. Op dit forum heb ik wel eens gelezen dat mensen deze slang verwijderen en de aansluiting op het inlaatspruitstuk afdoppen. Is dit een goede keuze? En moet ik dan de ontsteking opnieuw afstellen. De motor gaat namelijk hoger stationair draaien.

1800E
vimeo.com/volvoac

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
18-06-2007 18:28 #85618 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic wel of geen vacuumvervroeging - 1800E
De 1800E heeft een vacuum VERLATING, en het beste is om deze buiten werking te stellen op de manier zoals je al vermelde. De ontsteking wordt afgesteld met de vacuum slang los, dus die moet als het goed is gewoon goed staan. Ik zou hem wel even controleren of dat zo is. Moet op 10 graden voorontsteking staan bij 700 a 800 toeren. Loopt hij te hard stationair dan afstellen met de stationair schroef onderaan het inlaatspruitstuk. Deze schroef, met borgmoer van 14mm, kan je zien zitten als je de dikke geribbelde slang die van het luchtfilter komt loshaald. Je zal zien dat je motor mooier gaat lopen. Je kan de ontsteking eventueel wat later zetten op LPG. Probeer eens 8-9 graden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.