Rammelende gaspedaal stang
- M.R. van Doorn (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-06-2007 22:32 #51146
door M.R. van Doorn (GAST)
Rammelende gaspedaal stang is gemaakt door M.R. van Doorn (GAST)
Bij het stationair draaien van mijn motor rammelt mijn gaspedaalstang. Ik heb op het forum al gezien dat een beetje kopervet op de kogelgewrichten wonderen doet, dus daar zal ik maar mee beginnen (zodra ik ze er allebei afkrijg....). Maarrrr de stang gaat achter de verwarming langs, ingeklemd in een voorgevormde plaat. Bij mij zit er niets tussen plaat en schutbord. Ook zit er geen rubberen ring bij het gat in het schutbord. Klopt dit allemaal? Gr, Marc
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-06-2007 15:45 #85669
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Rammelende gaspedaal stang
<p>Als je de kogelgewrichten los wilt nemen moet je eerst een borgveertje verwijderen; doe je dit niet dan trek je de boel kapot. Dus voor je begint de zaak eerst goed schoonmaken dan wijst de constructie zich vanzelf.</p><p>Daar waar de gasstang door het schutbord heen loopt behoort een afdichtrubber te zitten, is een speciaal modelletje. Dit rubber houdt vooral het motorlawaai buiten het pasagierscompartiment.</p><p>De voorgevormde plaat achter de verwarming zit inderdaad direct op het plaatwerk geschroefd.</p>
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
19-06-2007 18:23 #85668
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Rammelende gaspedaal stang
<p>Wellicht een licht trekveertje ertussen om de speling er uit te halen?</p><p>Een beetje teflontape op het kogeltje kan ook wonderen verrichten.</p><p>succes.</p>
Amazon Combi '66
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
20-06-2007 17:35 #85667
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Rammelende gaspedaal stang
Als de kogelscharniertjes teveel speling hebben kun je ze ook gewoon vervangen. O.a. Conrad heeft ze.