Vliegwiel

• Marc Gelissen (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-06-2007 15:30 #51126 door Marc Gelissen (GAST)
Vliegwiel is gemaakt door Marc Gelissen (GAST)
<p> </p><p>Ik wil mijn B20 motorblok uit mijn amazon uit '69 tijdelijk vervangen voor een B18 motorblok. Kan iemand mij vertellen of dat zo kan en waar ik eventueel rekening mee zou moeten houden? bij voorbaat dank</p><p> </p><p> </p><p> </p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Han Misdom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
28-06-2007 20:01 #85747 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Vliegwiel
<p>Marc,</p><p>B18 en B20 hebben dezelfde uitwendige maten dus je kunt ze gewoon onderling uitwisselen.</p><p> </p><p>De latere B20 uit de 140 serie is ietsjes anders; zit het vliegwiel met 8 bouten op de krukas vast i.p.v 6 bouten bij de Amazon versies.</p>

• Marcel Smelter (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-07-2007 11:09 #85746 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Vliegwiel
<p>Marc, ik heb net mijn B18 vervangen voor een B20 blok.</p><p>Alles paste gewoon. Voor de zekerheid wel het vliegwiel en de koppeling overgezet. Soms kan de vertanding van prise-as van de bak anders zijn dan het andere koppelingshart.</p><p>Het B20 blok had ik als goedlopend via marktplaats gekocht, inderdaad een beetje op de gok. Nu is de carterdruk nogal fors, zullen wel versleten zuigers zijn.</p><p>Nu kan ik kiezen of ik dit B20 blok of mijn oude B18 zal laten reviseren. Volgens mij kan ik niet mijn B18 laten opboren naan 2000cc omdat de kop daar niet geschikt voor is. Aan de andere kant heb ik het B18 blok in de schuur staan en kan ik naderhand de kop van de B20 overzetten.</p><p>Ik ben er nog niet over uit.</p><p>gr marcel</p>

Amazon Combi '66

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD