Motorrubbers

• Wouter Stoop
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
26-07-2007 18:07 #51062 door Wouter Stoop
Motorrubbers is gemaakt door Wouter Stoop
Ik heb een probleem met mijn Amazone 1959 met B20 blok : 3 nieuwe motorrubbers gemonteerd . Alleen is het rubber onder de versnellingsbak nu scheef . Met optrekken van de auto in de eerste versnelling klappert en schokt de auto eventjes . Ik denk dat het komt door dat rubber . Moet ik een rubber monteren ( 240 ? ) waar het schroefdraad niet in het midden zit waardoor het rubber wat rechter komt ? Ik heb wel gezien dat de voorste 2 rubbers ook een klein beetje scheef naar achteren hangen . Het lijkt net of het motorblok te ver naar achteren ligt . Of moet de steun die onder de versnellingsbak hangt van een B16 zijn ? Is nu van de B20 . Hoe krijg ik de rubbers weer goed recht? Graag jullie advies .

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Michiel Helsloot (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
28-07-2007 11:00 #85974 door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic Motorrubbers
<p>Hallo Wouter,</p><p> </p><p>Kun je iets specifieker zijn mbt het 'scheve' versnellingsbak-rubber?</p><p>Op zich hoort dit rubber een beetje schuin omlaag gemonteerd te zijn (gezien vanaf de bodem). Evenals de motorrubbers, die staan een beetje schuin naar het midden naar achter. De rubbers die je hebt gebruikt hebben het goed is alledrie het draadeind in het midden zitten aan beide kanten.</p><p> </p><p>Ik heb bij mijn wagen (B18 ama '65) dezelfde rubbers voor motor en versnellingsbak gebruikt. Bij montage bleek dat aan 1 kant het draadeind te lang was van het versnellingsbak rubber. Ik heb er toen een klein stukje van afgezaagd, zodat het rubber wel paste. Sindsdien geen last meer van.</p><p> </p><p>Ik weet overigens niet het verschil tussen b16 en b20 versnellingsbaksteunen. Als die steun is anders is voor een b16 en als jouw wagen oorspronkelijk een B16 had, denk ik dat je dezelfde steun weer moet gebruiken. Het kan dan zijn dat de montagepunten in het chassis alleen voor het B16 type geschikt zijn? Ik ben nu aan het gissen overigens.</p><p> </p><p>Voor klapperen en schokken zijn er een aantal gebruikelijke oorzaken:</p><p>- kruiskoppelingen</p><p>- (ophanging van) tussenaslager</p><p>- vesleten rubbers achteras ophanging</p><p>- versleten motor / versnellingsbaksteunrubbers</p><p> </p><p>Meestal begint het euvel bij de kruiskoppelingen. Als je er dan lang mee door blijft rijden, volgen automatisch een voor een de andere opties. Ik heb ze zelf inmiddels allemaal vervangen (in omgekeerde volgorde ;).</p><p> </p><p>suc6</p><p>miichiel</p><p> </p>

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
29-07-2007 12:47 #85973 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Motorrubbers
Het kan zijn dat je de verkeerde ophangrubbers hebt. Als je ze van een M40 bak gebruikt dan zijn ze te zacht. De M41 met overdrive is zwaarder en daarvoor moet je de juiste rubbers gebruiken. Persoonlijk heb ik de motor ophangrubbers van een 164 gebruikt, deze zijn nog steviger en kan je er zo onder zetten.

• Wouter Stoop
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
05-09-2007 19:15 #85972 door Wouter Stoop
Beantwoord door Wouter Stoop in topic Motorrubbers
Bedankt voor jullie reacties ! Ik heb de rubbers van de 164 gebruikt . De motor rammelt niet meer !

• Peter Grapendaal (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
05-09-2007 19:21 #85971 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Motorrubbers
Leuk dat je ons nog even laat weten hoe je het hebt opgelost, en voor niet veel geld dus!

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD