Andere carburateur op B20

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-08-2007 08:08 #51025 door Lars Rengersen
Andere carburateur op B20 is gemaakt door Lars Rengersen
<p>Omdat de B18A uit mijn Amazon (1966) versleten was, en ik nog een B20 had staan, ben ik nu de B20 aan het inbouwen.</p><p>In hoeverre kan ik onderdelen van deze verschillende soorten blokken combineren?</p><p>Is het mogelijk om:</p><p>- De enkele uitlaat onder de auto te laten zitten en het spruitstuk van de B18 te houden</p><p>- De dubbele SU die op de B18 zat ook weer op de B20 te plaatsen</p><p>Nog los van het anders aansluiten van de extra slangen die de B20 heeft, want daar kom ik denk ik wel uit. Maar meer qua configuratie en uiteindelijk motorgedrag. Ik vermoed dat de B20 een B20A is.</p><p> </p><p>Alvast bedankt voor de reacties,</p><p>Groeten Lars</p>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
13-08-2007 11:47 #86145 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Andere carburateur op B20
Spruitstukken zijn uitwisselbaar. Meet voor de zekerheid even de poorten op de kop na. Doordat je een enkelpijps systeem houdt verlies je wel vermogen. De SU carburateurs kunnen er ook weer op. Eigenlijk hebben deze motoren zoveel gemeen dat bijna net gelijk welke combinatie een werkende motor oplevert. Echter, de carburateurs zijn niet afgestemd op de motor, de nokkenas past niet bij de carburateurs en de uitlaat past niet bij het blok. Optimaal is anders. Je zult op zijn minst de naalden van de carburateurs moeten veranderen. Een tweepijps uitlaat kost niet veel en helpt ook al veel. Eventueel een andere nokkenas om de boel te complementeren.

• Ben Flierman
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
14-08-2007 19:30 #86144 door Ben Flierman
Beantwoord door Ben Flierman in topic Andere carburateur op B20
<p>Ik sluit me aan bij 'Piek'. Optimaal is het niet. Een B20 met enkele uitlaat. En dan wel weer dubbels SU's. Vreemde combinatie. Neem zowiezo een goed spruitstuk, daar profiteert de motor erg veel val. Dubbele SU's zijn op zich best aardig, maar vaak rondom versleten waardoor afstellen feitelijk niet mogelijk is. Mochten ze nog goed zijn, kun je ze gerust plaatsen. Nu je toch bezig bent, zou ik gelijk een ander nokkenasje plaatsen voor wat meer vermogen. Nooit verkeerd, zoals 'Piek' ook al zei trouwens...</p><p>Ben Flierman</p>

tinustuning.nl

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-08-2007 22:25 #86143 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Andere carburateur op B20
<p>Bedankt voor jullie reacties.</p><p>In dat geval ga ik er sowieso maar een dubbele pijp onder monteren. Die heb ik nog wel liggen en de diameter van overgang naar de volgende pijp is toch gelijk.</p><p>Verder ga ik kijken of ik de dubbele SU erop kan zetten en het geheel een beetje goed afgesteld krijg (moet wel op LPG). Anders kan ik altijd nog 'terug' naar de stromberg die nu op de B20 zit.</p><p>De achtergrond van mijn vraag is dat ik een dubbele SU met K&N luchtfilter (wat ik op de B18 had) wel mooi vind. Het 'even' vervangen van de nokkenas vind ik net iets te ver gaan.</p><p>Ik laat het nog wel even weten hoe het verloopt.</p><p>Groeten Lars</p><p> </p>

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD