afslaan motor BERT
- A. Langenkamp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
25-08-2007 11:53 #50992
door A. Langenkamp
afslaan motor BERT is gemaakt door A. Langenkamp
<p>Hallo: Mijn volvo 164 B30 slaat af bij een kruispunt of stop licht ,als ik dus moet remmen.</p><p>Als ik hem start loopt de auto gelijkweer.</p><p>Hij doet dat op gas en benzine. De auto loopt verder goed.</p><p>Heb hem ook al wat harder stationair laten lopen. Maar het helpt niet.</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
25-08-2007 17:18 #86305
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic afslaan motor BERT
Is de motor goed afgesteld?(ontsteking, stationair toerental bij warme motor) misschien is je luchtfilter ernstig vuil of blijft de koppeling een beetje hangen.
- Frans Lotty
- Premium lid
-
Minder
Meer
25-08-2007 17:44 #86304
door Frans Lotty
Beantwoord door Frans Lotty in topic afslaan motor BERT
Als de motor afslaat met remen vermoed ik dat de rem bekrachtiger bij het remmen, hij is aangesloten op het vacuum,
een prbleem geeft slechte aansluiting van de vacuumslang, membraan in bekrachtiger niet goed...
een prbleem geeft slechte aansluiting van de vacuumslang, membraan in bekrachtiger niet goed...
- Michiel Helsloot (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
26-08-2007 12:56 #86303
door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic afslaan motor BERT
<p>Als de motor tot voorkort verder probleemloos liep, vermoed ik hetzelfde als Frans. </p><p>Er zijn een paar symptomen die vooraf gaan aan het overleiden van een rembekrachtiger. Wellicht herken je er enkele? </p><p>- verminderde remkracht / rempdeaal voelt als 'plank'. </p><p>- toenemende remkracht bij 'pompend' remmen </p><p>- toerental zakt bij remmen </p><p> </p><p>De rembekrachtiger is helaas wel een kostbaar onderdeel. Bovendien weet je bij een tweedehandsje niet hoelang die het nog zal blijven doen. Volgens mij heeft de 164 een andere (grotere) bekrachtiger dan de 140. </p><p>Rijden zonder bekrachtiging zoals bij de amazon wel gedaan wordt, is bij de 140/164 niet echt aan te raden. </p><p>Suc6 met bert
</p><p>mvgr, michiel</p>

- Peter Kruiswijk (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
26-08-2007 16:25 #86302
door Peter Kruiswijk (GAST)
Beantwoord door Peter Kruiswijk (GAST) in topic afslaan motor BERT
<p>Hallo Bert,</p><p>als je op lpg rijdt dan kan je beter de plastic kapjes op je carburateurs demonteren en het kleine moertje van het bi-metaal aandraaien. normaal zorgt dit bi-metaal voor een verhoogd stat.toerental op benzine. op gas wil dit wel eens problemen geven en is het dus raadzaam om het uit te schakelen op bovenstaande wijze.</p><p>succes</p><p>peter</p>
- A. Langenkamp
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
28-08-2007 18:45 #86301
door A. Langenkamp
Beantwoord door A. Langenkamp in topic afslaan motor BERT
<p>Ik denk dat ik het heb gevonden ? Ik heb de kontaktpunten vernieuwd en ontsteking afgesteld.Die stond niet GOED. Heb er vanmiddag meegereden en de auto bleef lopen. Bedankt voor alle tips. Groeten Bert.</p><p> </p>
- Michiel Helsloot (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
28-08-2007 20:04 #86300
door Michiel Helsloot (GAST)
Beantwoord door Michiel Helsloot (GAST) in topic afslaan motor BERT
Dat valt mee! Gefeliciteerd en veel rijplezier weer