B20E

Lees meer
29-08-2007 09:34 #50981 door Johan Geers
B20E is gemaakt door Johan Geers
<p>Geacht forum, mijn B20E houd tijdens gas geven licht in, auto rijd op LPG, op benziene is het verschijsel erger, wat zou dit kunnen zijn?</p><p>Ik heb geen water of olie verbruik compressie van de motor loopt uiteen van 12 tot 14 atm, ik zat zelf te denken aan een lekke spruitstukpakking. </p><p>iemand wel eens zo iets aan de hand gehad?</p><p>m.vr.gr.</p><p>Johan Geers</p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-08-2007 10:19 #86345 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic B20E
Controleer vooral eens of de ontsteking op tijd staat. Meestal is bij inhouden de ontsteking iets te laat.
Een lek spruitstuk kan, maar dan moet je verschil merken als je bijvoorbeeld een beetje olie op de afdichting spuit. Dit dicht tijdelijk het gaatje af en je hoort dan een verandering in het motortoerental.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Marcel Smelter (GAST)
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
29-08-2007 10:43 #86344 door Marcel Smelter (GAST)
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic B20E
Staan de bougies wel correct? Gewoon een nieuw setje plaatsen. Contactpunten toch? checken?

Amazon Combi '66

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-08-2007 14:50 #86343 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic B20E
Als de inlaatspruitstuk pakking lekt heb je een verhoogt toerental doordat hij valse lucht zuigt. Ik denk dat je het idd in de ontsteking moet zoeken (contactpunten+timing) of de kleppen staan niet goed afgesteld. Ik zou de inlaatkleppen op 0,40mm en de uitlaatkleppen op 0,45mm stellen dat geeft het beste resultaat bij een B20E is mijn ervaring.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-08-2007 00:07 #86342 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic B20E
Controleer alle electrische contacten. Daar is vaak wel wat op aan te merken.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-10-2007 19:54 #86341 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic B20E
<p>Allen bedankt voor jullie reactie echter de centrifugaalvervroeger bleek vast te zitten. Echter het e.e.a. weer gangbaar gemaakt echter de motor klapt nu in de uitlaat en de motor remt stoterig af. Grote weg geen probleem.</p><p>alvast bedankt voor de reaktie </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-10-2007 10:15 #86340 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic B20E
<p>Als hij dit zowel op benzine als op gas doet dan lijkt me dit een ontstekings probleem. Controleer de maximale vervroeging van de ontsteking. Sluit een stroboscoop lamp aan en verhoog het toerental tot ong 3000 toeren. De ontsteking moet dan op ong 34 graden voorontsteking staan. Moet mooi stabiel zijn. Fluctueerd het toerental dan is de as van de ontsteking versleten. Kan je voelen door de as heen en weer te bewegen. Daar mag geen speling op te voelen zijn. </p><p> </p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.