Koppakking voor de 3e keer eruit - 1800E

  • P. Niem
  • P. Niem's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
Lees meer
29-09-2007 14:25 #50904 door P. Niem
<p>Na een rit van een half uur op LPG bij 120 Km/u reed ik 5 minuten ongeveer 150 Km/u op benzine. Op dat moment sprong de koppakking. Het is me een raadsel waarom deze nu weer gesprongen is. Mogelijke kan deze auto deze belasting helemaal niet aan. Het verschil met de vorige reparaties is dat ik nu de kopbouten ga vervangen en een ander soort koppakking wil plaatsen. Ik weet nog niet welke pakking, maar ik denk aan een ander merk dan Volvo of een andere dikte dan de 0,8 die erop zat. Wie heeft er tips? Ook ga ik met deze auto de Bant-Beijing rally rijden. Het zou daarom mooi zijn als de koppakking lage octaangehaltes aan kan. </p><p>Verder zijn de vorige keer de kopbouten gewoon nagetrokken na 1000 Km. Wat wel opvalt is dat de twee voorste koelkanalen voor ongeveer 30% geblokkeerd worden door de (originele Volvo) pakking. Dit is ook de cilinder waar de koppakking door was gescheurd. Ik heb een gereviseerde radiator van 3 rijen dik. de watertemperatuur was normaal.</p><p>Verder neem ik de tips van Marcel Smelter van 10-09-2007 ter harte.</p>

1800E
vimeo.com/volvoac

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-09-2007 17:24 #86733 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Koppakking voor de 3e keer eruit - 1800E
Heb je wel een koppakking voor een E/F gebruikt? De verbrandingsruimte van de injectiemodellen is nl iets groter als die voor de carb versies. Verder controleren of de kop en pasvlak blok helemaal vlak en schoon is, geen veontreinigingen of water in de kopboutgaten zit zodat je de bouten niet goed kan aantrekken. Of misschien is de momentsleutel die je gebruikt van slag, dit is mij een keer overkomen! Geen idee hoe het zit met het afdekken van de koelwaterkanalen door de koppakking. Ik weet wel dat deze blokken een heel aparte watercirculatie hebben, maar hoe precies weet ik niet meer uit mijn hoofd. Zou ook kunnen zijn dat er een koelkanaal verstopt zit tussen de 1e en 2e cilinder. Dat zou de normale temp. kunnen verklaren daar de temp sensor bij de 4e cilinder zit. Zomaar een paar ideeen die me te binnen schieten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
29-09-2007 17:50 #86732 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic Koppakking voor de 3e keer eruit - 1800E
<p>Schiet me net te binnen, de koppakking voor de injectiemodellen heeft iets ovale gaten als aanpassing voor de iets grotere verbrandingskamers. De carb versie heeft volmaakt ronde. Gebruik je dus de ronde versie dan zal er een gedeelte van de koppakking uitsteken in de verbrandings ruimte en dus verbranden.</p>

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2007 22:52 #86731 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Koppakking voor de 3e keer eruit - 1800E
Dat de koppakking de watergaten gedeeltelijk afdicht is normaal.Ik heb me dat ook wel eens afgevraagd,maar ik denk dat het nodig is voor de snellere doorstroming.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.