dikkere koppakking

  • P. Niem
  • P. Niem's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
Lees meer
01-10-2007 19:53 #50896 door P. Niem
dikkere koppakking is gemaakt door P. Niem
<p>Onlangs een vraag gesteld over de mogelijke oorzaak waarom de koppaking van onze 1800E er reeds voor de derde keer uitgeknald is? Nu is het ook mogelijk om i.p.v. een 0.8 mm een 1.2 mm koppakking te bestellen. Ik lees in het onderdelenboek dat volvo een dikkere pakking voorschrijft indien er sprake is van een lager octaan gehalte. Omdat wij van plan zijn volgend jaar naar Peking te rijden en het octaan gehalte in Rusland lager is lijkt dit een goede optie, of verlies je daardoor te veel vermogen? Is er iemand die mij advies kan geven?</p><p> </p>

1800E
vimeo.com/volvoac

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-10-2007 21:15 #86785 door Emo van Halsema
Beantwoord door Emo van Halsema in topic dikkere koppakking
de compressie zal iets terug lopen, maar een B20F heeft met een veel lagere compressie nog bijna hetzelfde vermogen als een B20E

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Peter Grapendaal (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-10-2007 10:08 #86784 door Peter Grapendaal (GAST)
Beantwoord door Peter Grapendaal (GAST) in topic dikkere koppakking
De 1,2mm koppakking is van de B20F, die heeft een lagere compressie. Er zijn verschillende verhalen over het toepassen van de dikkere versie op een B20E. De ECU en Map sensor baseren hun afstelling op de hogere compressie. Daardoor kan je B20E niet zo lekker gaan lopen met een dikkere koppakking. Maar over het algemeen moet het geen probleem zijn. Eventueel bij lager octaan gehalte de voorontsteking een paar graden verlaten onderweg bij problemen(pingelen). De kop van een B20F is overigens ook hoger als die van een B20E, de koppakking is dus niet het enige verschil. Alleen een dikkere koppakking betekend dus niet dat je gelijk aan de compressie zit van de B20F. 1:8,7 voor de B20F en 1:10,5 voor de B20E.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.