Motorreinigen
- Timo Van de Kasteele (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-10-2007 14:07 #50851
door Timo Van de Kasteele (GAST)
Motorreinigen is gemaakt door Timo Van de Kasteele (GAST)
<p>Heeft een van jullie tips voor het schoonmaken van een motorblok. Het blok (B18A) is reeds gedemonteerd uit de auto (Amazon Combi) en staat inmiddels een jaar stil. Ben van plan dit weekend het blok te reinigen om het vervolgens Volvo-rood te spuiten. Tips m.b.t. schoonmaakproducten zijn meer dan welkom. Ben benieuwd wat voor krachtige ontvetters jullie gebruiken. </p><p>Alvast bedankt..</p><p>Timo </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Eugen Wulff
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-10-2007 16:51 #87032
door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Motorreinigen
Ik hoor steeds over "dasty" van de wibra... Heb er zelf geen ervaring mee maar het lijkt een wonderproduct..Hierna moet je zowiezo goed schuren schotchbrite??
succes!
succes!
- Timo Van de Kasteele (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-10-2007 16:54 #87031
door Timo Van de Kasteele (GAST)
Beantwoord door Timo Van de Kasteele (GAST) in topic Motorreinigen
<p>Heb laatst inderdaad Dasty gekocht voor de velgen. Werkt prima. Maar weet niet of dit ook krachtig genoeg is voor een heel motorblok. Het is wel het proberen waard. Spul kost geen zak. Scotchbrite heb ik sowieso nog liggen. Geweldige borstels. </p><p>Zit meer te denken aan industriele reiniger. Weet alleen niet welke ik moet hebben. </p>
- Ton van Schilt (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
18-10-2007 17:04 #87030
door Ton van Schilt (GAST)
Beantwoord door Ton van Schilt (GAST) in topic Motorreinigen
Ik gebruik dasty te pas en te onpas in de keuken en in de garage .
Niet voor de Volvo omdat ik het daar nog niet voor nodig heb gehad maar om mijn motoren vervrij te maken. Wat zwetende olie op het blok vastgezet, dan ga ik het met dasty te lijf.
Ik heb twee cardan motoren en daar heb ik minder last van (ketting) vet dan van de twee motoren met ketting aandrijving. Ook dat is prima te reinigen.
Sinds kort heb ik het in de vloeistofspuit van de compressor zitten en nu brengt die straal het ook waar ik anders met de vernevelaar op de fles niet bij kon.
Meestal spoel ik na met water .
Niet voor de Volvo omdat ik het daar nog niet voor nodig heb gehad maar om mijn motoren vervrij te maken. Wat zwetende olie op het blok vastgezet, dan ga ik het met dasty te lijf.
Ik heb twee cardan motoren en daar heb ik minder last van (ketting) vet dan van de twee motoren met ketting aandrijving. Ook dat is prima te reinigen.
Sinds kort heb ik het in de vloeistofspuit van de compressor zitten en nu brengt die straal het ook waar ik anders met de vernevelaar op de fles niet bij kon.
Meestal spoel ik na met water .
- Bernard Piek
- Platinum lid
-
Minder
Meer
18-10-2007 17:36 #87029
door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Motorreinigen
Eerst flink ontvetten met een industriele koudontvetter als Jizer of zo. Warm water gebruiken ipv. koud helpt enorm. Daarna nog eens grondig ontvetten met wasbenzine, desnoods meerdere keren.
- Misha Hofkes (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
19-10-2007 14:31 #87028
door Misha Hofkes (GAST)
Beantwoord door Misha Hofkes (GAST) in topic Motorreinigen
<p>DASTY is gewoon een wondermiddel. Kost nog geen 2 euro per spuitbus, ontvet echt alles, beter dan wasbenzine en remreiniger.</p><p>Onverdund op het blok spuiten, groffe schilderkwast erbij en inborstelen. Dan weer wegspuiten met Dasty.</p><p>Is echt een wondermiddel.</p>
- Marcel Smelter (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
03-11-2007 12:54 #87027
door Marcel Smelter (GAST)
Amazon Combi '66
Beantwoord door Marcel Smelter (GAST) in topic Motorreinigen
<p>Ik deed het gewoon bij een wasbox en dan kiezen voor 'motorreinigen' programma. Daarna met 'afspoelen'. Was binnen 10 minuten klaar en dat voor 3 euro. Het blok zat op een aanhanger die ik schuin hield zodat alles makkelijk kon weglopen naar achteren.</p><p>Goed laten drogen, evt met lucht en dan in roestwerende primer (Gamma) en rode verf, lekker rood, ook bij de Gamma. Let even op je carter, bij mij bleek die toen bijna doorgeroest.</p><p>Klepdeksel, distibutie, thermostaathuis, evt benzinepomp en poelies (los)eerst in de zinkprimer (Halfords) en dan velgenzilver.</p><p>Vergeet de koppen van de bevestigingsboutjes niet. Je kan zelfs de radiateur weer zwart spuiten, die ligt er toch uit.</p><p>De carburateur heb ik apart met dieselolie gereinigd en afgespoten met remmenreiniger, daarna in de kruipolie gezet.</p><p>Had de oude bougies laten zitten. Je kan zelfs tegelijkertijd -voorzichtig- de koelkanalen doorspoelen .</p><p>Toen tevens de bak met het koppelingshuis meegenomen en geschilderd.</p><p>Leuk werk!</p>
Amazon Combi '66