Uitlaatklepzetting 4e cilinder versleten.

• Arco Ruighaver (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
31-10-2007 15:38 #50813 door Arco Ruighaver (GAST)
Uitlaatklepzetting 4e cilinder versleten. is gemaakt door Arco Ruighaver (GAST)
<p>Ik ben zojuist door het oog van de naald gekropen. Tijdens het starten begon de auto te ratelen en ineens sloeg hij vast. Motor kon nog een halve slag maken en dan blokkeerde deze...
Na het demonteren van de carburateurs, cililinderkop etc bleek er een m8 bout (waar het luchtfilter mee vast zit) van een van de carburateurs in de 4e cilinder te liggen...deze blokkeerde de zuiger (tussen de zuiger en de kop)</p><p>De cylinderwand is niet beschadigd, er zit enkel een afdruk van het schroefdraad in de kop van de zuiger. Gezien de laatste keer dat ik aan de carburateurs heb gezeten heeft dit draadeind van +/- 5 cm lang er al een tijdje in gelegen...</p><p>Evengoed ik ga alles weer opbouwen, nieuwe pakkingen etc, maar nu is de klepzetting van de achterste klep (uitlaatklep ciliinder 4) ingeslagen, deze klep valt letterlijk in de kop, terwijl alle 7 andere kleppen tegen de klepzetting aan komen.</p><p>Kan ik hier nog gewoon mee doorrijden en de klepspeling voor deze klep iets strakker zetten, of moet ik de gehele cylinderkop vervangen?</p><p>Ik rijd alleen op benzine.</p><p>p.s. Kan ik ongestraft een 0.8mm pakking gebruiken? Het onderblok is van een B18B, de Kop van een B18A/D?</p>

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Bernard Piek
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-10-2007 15:53 #87211 door Bernard Piek
Beantwoord door Bernard Piek in topic Uitlaatklepzetting 4e cilinder versleten.
Aangezien je nu toch alles los hebt is het denk ik het aangewezen moment om gelijk geharde klepzittingen te laten plaatsen. Als de klep al is ingeslagen ben je hoe dan ook binnenkort weer aan de beurt als je nu alles monteert.

• Toon Boelens (GAST)
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
31-10-2007 16:27 #87210 door Toon Boelens (GAST)
Beantwoord door Toon Boelens (GAST) in topic Uitlaatklepzetting 4e cilinder versleten.
<p>In iedergeval je klepspeling niet strakker zetten, want dan gaat hij alleen maar sneller naar de eeuwige jachtvelden. Uiteindelijk zal je de klepzitting moeten laten vervangen, maar zolang je ze nog met de juiste speling kunt afstellen kun je waaarschijnlijk nog een tijdje vooruit. Je kunt overwegen nu je kop er toch afligt om harde klepzittingen te laten monteren, spaar je in iedergeval een koppakking uit mocht je later alsnog je kop moeten laten reviseren.</p><p>Een ander punt is dat de mogelijkheid aanwezig is dat je klep krom is door de aanvaring met de m8 bout en daat hij dus niet meer goed funktioneert.</p><p>Mvr gr, Toon</p>

• Arco Ruighaver (GAST)
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
31-10-2007 20:00 #87209 door Arco Ruighaver (GAST)
Beantwoord door Arco Ruighaver (GAST) in topic Uitlaatklepzetting 4e cilinder versleten.
<p>Ik heb een gereviseerde kop met geharde kleppen voor een B18B besteld, dan ben ik in een keer van alles af en hoef ik ook niet meer om loodvervanger te denken. </p><p>Bedankt voor de reacties !</p><p> </p><p>Gr Arco</p>

Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD