Demonteren vlamdover carterontluchting
- Ron Linssen (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
31-10-2007 21:49 #50812
door Ron Linssen (GAST)
Demonteren vlamdover carterontluchting is gemaakt door Ron Linssen (GAST)
<p>Hallo,</p><p>het blok van mijn B20 lekt nogal olie. Probeer chronologisch het lek te dichten. Mogelijk dat er ook een lek zit bij de vlamdover van de carterontluchting. Getracht de vlamdover los te draaien. Ik krijg er geen enkele beweging is. Is deze uberhaupt wel demontabel en zit er wel of geen schroefdraad op. En hoe is de vlamdover op de juiste wijze af te dichten.</p><p>Veel vragen, misschien een antwoord.</p><p> </p><p>Met vriendelijke groeten,</p><p> </p><p>Ron</p><p> </p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
31-10-2007 22:26 #87214
door Lars Rengersen
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Demonteren vlamdover carterontluchting
<p>Aan de onderkant van de vlamdover (waar het buisje het blok in gaat) zit een schroefje. Dit schroefje verwijderen en dan is de vlamdover eruit te schuiven. Als er per ongeluk een vlamdover van een B18 op zit, kan het nog zijn dat het pijpje naar beneden ook nog met een steuntje aan de carterpan vast zit.</p><p> </p><p>Overigens is het afdoppen van de aansluiting van de vlamvertrager mijns inziens geen goed idee. Het ontwerp is niet voor niets zo gemaakt. Het feit dat daar olie uitkomt is denk ik eerder een symptoom van motor slijtage. Bijvoorbeeld door overdruk in je onderblok. Op het moment dat je de vlamdover afsluit gaat het wel een andere weg naar buiten vinden.</p><p> </p><p>Wel kun je even kijken of het een en ander wel zo aangesloten zit als hoort bij een B20. Dus dat de uitgang van de vlamdover met een erg nauw nippel wordt aangesloten op het inlaatspruitstuk om zo schadelijke gassen op te zuigen en te verbranden. </p>
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Jasper van t Wout (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
01-11-2007 19:57 #87213
door Jasper van t Wout (GAST)
Beantwoord door Jasper van t Wout (GAST) in topic Demonteren vlamdover carterontluchting
<p>Doe de test:</p><p> </p><p>Hoog gas en dan de oliepeilstok eruit trekken,</p><p> </p><p>Hoor je dan gesis, dan is het bijzonder mis</p><p>Zie je blauwwitte rook dan is de nieuwe paus gearriveerd, ofwel je motor naar de knoppen.</p><p>Ook is blauwwitte rook uit je bijvuldop al zo`n fijn wonder om te zien. Ervaringsdeskundige helaas...</p><p> </p><p>Alle duidt ruwweg op een spoedig of acuut te reviseren motor....</p><p> </p><p>Hoor wel,</p><p> </p><p>groet,</p><p> </p><p>Jasper</p>
- Ron Linssen (GAST)
- Senior lid
-
Minder
Meer
03-11-2007 08:41 #87212
door Ron Linssen (GAST)
Beantwoord door Ron Linssen (GAST) in topic Demonteren vlamdover carterontluchting
<p>Ik heb de vlamdover inmiddels eraf geschroefd. De afdichting was niet dicht. Er zat een of andere zachte poreuze afdichtingsring op. Ik ga vandaag een o-ring halen en hoop zo op deze manier het olielek (een van de vele waaronder een gescheurde rubberen kabel van de carter ontluchting, foutieve aangesloten carterontluchting en een lekke klepdekselpakking) dicht te krijgen.</p><p>De testen of de motor versleten is moet ik nog doen. Echter ik denk niet dat de motor versleten is. Ik kon laats de verleiding niet weerstaan om uit te proberen hoe hard de auto ging. Ik klokte op een gegeven moment 165 km/h. De auto is wel voorzien van een overdrive, echter ik denk niet dat ik deze snelheid zou kunnen halen met een versleten motor.</p><p>Maar in ieder geval ook bedankt voor de info.</p>