- Berichten: 3510
Restauratie project Volvo Amazon uit 1966
- Johan Geers
- Platinum lid
-
Minder
Meer
27-09-2024 01:33 #1046762
door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Restauratie project Volvo Amazon uit 1966
Ik heb die van mij met cavitywax gedaan incl binnenzijde deuren een aanrader.
Ik heb het nu driemaal gedaan met intervals van 1,5 jaar alles is nog steeds vettig.
Het help roest te voorkomen maar stopt ook roest mocht er ergens nog roest zitten.
Je hebt dat spul in verschillende merken ik heb het van 3M er valt hier Filippijnen niets anders te krijgen.
succes
m.vr.gr.
Johan Geers
Ik heb het nu driemaal gedaan met intervals van 1,5 jaar alles is nog steeds vettig.
Het help roest te voorkomen maar stopt ook roest mocht er ergens nog roest zitten.
Je hebt dat spul in verschillende merken ik heb het van 3M er valt hier Filippijnen niets anders te krijgen.
succes
m.vr.gr.
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerko van den Brink
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 22
29-12-2024 11:04 #1047595
door Gerko van den Brink
Beantwoord door Gerko van den Brink in topic Restauratie project Volvo Amazon uit 1966
Misschien werd er al gedacht dat het project gestopt was maar dat kwam door een kleine pauze van 2 maanden. Ik mocht samen met mijn vrouw van een mooie camperreis in australie genieten. Wat een avontuur was dat. En ook daar zijn zelfs een aantal volvo amazone rijders gespot.
Bij thuiskomst (eind november) kon ik niet wachten om mijn eigen project weer op te pakken. Maar van 35 graden naar -5 en sneeuw vond ik echt veel en veel te koud om in de montage ruimte te vertoeven. Mijn mini kacheltje van 2 Kw kon dit niet trekken en ik ook niet. Dus op jacht naar een grotere heater. Gevonden op marktplaats en met 9Kw vermogen eindelijk een beetje opwarmen.
De auto stond er goed bij. Er was weinig stof neergedaald waar ik ook positief door verrast werd. De voortrein en achter as lag gereed om gemonteerd te gaan worden. Echter de onderdelen ontbraken zoals fusee's Pu bussen en rubbers. Dus deze aangeschaft bij Dries in Barneveld en gelijk weer wat adviezen en tips mogen ontvangen. Bij thuiskomst dacht ik even snel de draagarmen te ontdoen van de oude bussen. Dat viel dus even fiks tegen. Zoeken op internet en op het forum. Uiteindelijk de manier gevonden. Eerst met een gatenboor van 29 het rubber eruit geboord, dan inzagen van de bestaande bus en deze met een gaffelpen even iets naar binnen tikken en de bus kan er dan makkelijk uit. 3 dagen uitzoekwerk en uiteindelijk 10 min werk. Dan het inbrengen van de nieuwe bus. Overal las ik al dat men wat moeite had ivm de maatvoering van het gat en de nieuwe bus (0,5mm). Maar als je de oude bus bij de kraag met dan klopt de maatvoering wel en kan de bus erin geperst worden. In de bankschroef lukt dit niet echt. Gelukkig had mijn buurman een hydraulische pers en konden we samen deze nieuwe bussen makkelijk in de draagarmen aanbrengen. Alle rubbers zijn nu aanwezig ook de stootdempers vervangen en de nieuwe schokbrekers en verenpakket ligt klaar. Dus wilde ik volop verder monteren echter kwam Sinterklaas erweer tussendoor en daarna de Kerstdagen met alle verplichtingen. Nu zit ik thuis ook niet stil dus heb ik tussendoor nog maar even een houten modelboot gebouwd een spaans galjoen uit de 18e eeuw. Duurde ook maar 80 uur. Ach 's avonds lekker bezig.
Terug naar de auto. Ik merkte dat ik mij ergerde aan de verroest bouten en moeren dus in de werkplaatsboeken alle groepen en artikelnummers nagelopen en een lijst gemaakt van de benodigde bouten en moeren en parkers etc etc. Hiervoor even een werkplaats ladenkast gekocht op marktplaats en deze nu aan t vullen met mooie nieuwe glimmende bouten en moeren. Vanaf januari 2025 kan ik echt lekker verder met de montage van de voor- en achteras en kan ik daarna de auto van het draaispit afhalen en op zijn pootjes zetten. Hierna de deuren erin en verder strak maken.
De lezers wens ik alvast een fijne jaarwisseling toe en spreek ik jullie weer in 2025.
Bij thuiskomst (eind november) kon ik niet wachten om mijn eigen project weer op te pakken. Maar van 35 graden naar -5 en sneeuw vond ik echt veel en veel te koud om in de montage ruimte te vertoeven. Mijn mini kacheltje van 2 Kw kon dit niet trekken en ik ook niet. Dus op jacht naar een grotere heater. Gevonden op marktplaats en met 9Kw vermogen eindelijk een beetje opwarmen.
De auto stond er goed bij. Er was weinig stof neergedaald waar ik ook positief door verrast werd. De voortrein en achter as lag gereed om gemonteerd te gaan worden. Echter de onderdelen ontbraken zoals fusee's Pu bussen en rubbers. Dus deze aangeschaft bij Dries in Barneveld en gelijk weer wat adviezen en tips mogen ontvangen. Bij thuiskomst dacht ik even snel de draagarmen te ontdoen van de oude bussen. Dat viel dus even fiks tegen. Zoeken op internet en op het forum. Uiteindelijk de manier gevonden. Eerst met een gatenboor van 29 het rubber eruit geboord, dan inzagen van de bestaande bus en deze met een gaffelpen even iets naar binnen tikken en de bus kan er dan makkelijk uit. 3 dagen uitzoekwerk en uiteindelijk 10 min werk. Dan het inbrengen van de nieuwe bus. Overal las ik al dat men wat moeite had ivm de maatvoering van het gat en de nieuwe bus (0,5mm). Maar als je de oude bus bij de kraag met dan klopt de maatvoering wel en kan de bus erin geperst worden. In de bankschroef lukt dit niet echt. Gelukkig had mijn buurman een hydraulische pers en konden we samen deze nieuwe bussen makkelijk in de draagarmen aanbrengen. Alle rubbers zijn nu aanwezig ook de stootdempers vervangen en de nieuwe schokbrekers en verenpakket ligt klaar. Dus wilde ik volop verder monteren echter kwam Sinterklaas erweer tussendoor en daarna de Kerstdagen met alle verplichtingen. Nu zit ik thuis ook niet stil dus heb ik tussendoor nog maar even een houten modelboot gebouwd een spaans galjoen uit de 18e eeuw. Duurde ook maar 80 uur. Ach 's avonds lekker bezig.
Terug naar de auto. Ik merkte dat ik mij ergerde aan de verroest bouten en moeren dus in de werkplaatsboeken alle groepen en artikelnummers nagelopen en een lijst gemaakt van de benodigde bouten en moeren en parkers etc etc. Hiervoor even een werkplaats ladenkast gekocht op marktplaats en deze nu aan t vullen met mooie nieuwe glimmende bouten en moeren. Vanaf januari 2025 kan ik echt lekker verder met de montage van de voor- en achteras en kan ik daarna de auto van het draaispit afhalen en op zijn pootjes zetten. Hierna de deuren erin en verder strak maken.
De lezers wens ik alvast een fijne jaarwisseling toe en spreek ik jullie weer in 2025.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees Struijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 12
03-02-2025 14:47 #1048032
door Kees Struijk
Beantwoord door Kees Struijk in topic Restauratie project Volvo Amazon uit 1966
Beste Gerko,
mijn zoon heeft een Volvo Amazon gekocht voor restauratie, voorzijde is aardig goed, achterzijde moeten bij schermen vervangen worden, maar links is ook dakrand slecht. Heb jij ervaring met reparatie daarvan of ken je iemand die dit ook aan de hand heeft gehad.
groeten
Kees Struijk
mijn zoon heeft een Volvo Amazon gekocht voor restauratie, voorzijde is aardig goed, achterzijde moeten bij schermen vervangen worden, maar links is ook dakrand slecht. Heb jij ervaring met reparatie daarvan of ken je iemand die dit ook aan de hand heeft gehad.
groeten
Kees Struijk
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Gerko van den Brink
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 22
03-02-2025 21:03 #1048036
door Gerko van den Brink
Beantwoord door Gerko van den Brink in topic Restauratie project Volvo Amazon uit 1966
Beste Kees,
heb ondertussen de nodige ervaring opgebouwd met mijn eigen restauratie. Dat staat natuurlijk niet in verhouding met de oude rotten die hier soms al meer dan 25 jaar ervaring in hebben. Je kan best veel informatie verkrijgen als je bijvoorbeeld contact opneem met de mannen die in de webshop/ onderdelenshop werkzaam zijn.
Je kan mij ook even een persoonlijk bericht sturen zodat we wat dieper op de materie kunnen ingaan.
gr. Gerko
heb ondertussen de nodige ervaring opgebouwd met mijn eigen restauratie. Dat staat natuurlijk niet in verhouding met de oude rotten die hier soms al meer dan 25 jaar ervaring in hebben. Je kan best veel informatie verkrijgen als je bijvoorbeeld contact opneem met de mannen die in de webshop/ onderdelenshop werkzaam zijn.
Je kan mij ook even een persoonlijk bericht sturen zodat we wat dieper op de materie kunnen ingaan.
gr. Gerko
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees Struijk
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 12
04-02-2025 21:04 #1048048
door Kees Struijk
Beantwoord door Kees Struijk in topic Restauratie project Volvo Amazon uit 1966
Hoi Gerko,
Bedankt voor je bericht, ik ga met mijn zoon eens kijken wat er onder de plamuur zit. Achterschermen vind ik nog wel te doen, dakrand lijkt me spannender, ander dak erop is vermoedelijk de kortste klap.
groeten
Kees
Bedankt voor je bericht, ik ga met mijn zoon eens kijken wat er onder de plamuur zit. Achterschermen vind ik nog wel te doen, dakrand lijkt me spannender, ander dak erop is vermoedelijk de kortste klap.
groeten
Kees
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.