- Berichten: 97
Wouter z'n Witte Volvo 340 CVT
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 97
Vervolgens hebben we de:
Wat dit onderdeel is en waar het zich bevind in de autoweten vast alleen de ervaren V300 sleutelaars, even wat opgeschuurd en vaseline erop zodat een goed contact ook in de toekomst gegarandeerd is:
Motoraanlegrubbers weer terug:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 97
Motorkapslot even schoongemaakt, daarna weer in het vet gezet en terug gemonteerd (schroefjes nog even wat los voor het afstellen later)
In de auto ook weer gemonteerd:
En last but not least at all, een tweetal nieuwe motorsteun rubbers:
Het steun 'bruggetje' dat hierop hoort en uiteindelijk aan het motorblok wordt gemonteerd staat nu in een roestoplosser badje, daarna een laagje Hammerite en dan kan die er ook weer op. Fijn weekend verder!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Leuk om je hier terug te zien. Het forum van de V3C ligt er volgens mij al helemaal uit.
Mooi dat ik je topic hier verder kan volgen.
Echt mooi om te zien hoe je alle details aanpakt.
Groetjes,
Steven TC V3C
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Steven340
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 18
Zijn metalen borg ringen.Wouter,
Toch geen kunststof onderleg ringen onder de koppen van de remanker bouten gebruikt???
Nooit begrepen dat die die ringen "uitdijen" en dus de bouten los gaan zitten??
Succes Fred
Origineel zitten hier kraagbouten op met vertanding tegen lostrillen. Deze zijn echter niet meer lever baar. Dus speciale 10.9 bouten van M12x1.25 met borgringen voor hetzelfde effect.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 97
Wauw Wouter
Leuk om je hier terug te zien. Het forum van de V3C ligt er volgens mij al helemaal uit.
Mooi dat ik je topic hier verder kan volgen.
Echt mooi om te zien hoe je alle details aanpakt.
Groetjes,
Steven TC V3C
Dank je Steven!
Het is wel heel jammer dat 'ons ' forum niet meer werkt, ondanks dat de club opgaat in de VKV hoop ik toch wel dat deze weer hersteld zal worden, om vele redenen waraonder de voor mij niet onbelangrijke dat mijn hele geschiedensis met de Volvo er staat...
In ander nieuws, de afgelopen periode ben ik vooral bezig geweest met het opfrissen/opknappen van wat 'bits and bobs' , en ook heb ik de cardantunnel en een gedeelte van de bodem gereinigd en in de Hammerite gezet.
Motordrager in een laagje Hammerite:
De cardantunnel voordien:
En nadien:
Schutbord steun in de Hammerite:
Beugeltjes van de motorkap bevestiging voordien:
En nadien:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 97
Reservewiel drager in de Hammerite:
Wat TLC voor de gaskabel:
Afstelbeugel voor de dynamo in de Hammerite:
En de komende tijd zo nog meer losse onderdelen, heb ik dat ook allemaal maar gehad en er straks bij het her-assembleren zo voor het grijpen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- BartJu
- Offline
- Elite-lid
- 245DL 1976 B21a AW71
- Berichten: 206
Wauw Wouter
Leuk om je hier terug te zien. Het forum van de V3C ligt er volgens mij al helemaal uit.
Mooi dat ik je topic hier verder kan volgen.
Echt mooi om te zien hoe je alle details aanpakt.
Groetjes,
Steven TC V3C
Dank je Steven!
Het is wel heel jammer dat 'ons ' forum niet meer werkt, ondanks dat de club opgaat in de VKV hoop ik toch wel dat deze weer hersteld zal worden, om vele redenen waraonder de voor mij niet onbelangrijke dat mijn hele geschiedensis met de Volvo er staat...
Inderdaad jammer dat V3C forum zo plots en zo vroeg gestopt is, net voor het afscheidsfeest zelfs. Het zou mooi zijn als het (als archief) ergens bewaard en toegankelijk zou blijven. Voor de 300 serie bevat het zoveel nuttige info, altijd goed van pas gekomen (al heb ik geen 300 meer intussen).
Verder altijd een genoegen om de vorderingen van Wouter z'n witte te volgen. Jaloersmakend gewoon, ga dus zo door (met je 340 en het posten)!
PS: Nu ik er over nadenk.. Om hoeveel data gaat het eigenlijk bij het V3C forum? Dat moet toch ergens read-only te stallen zijn?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 97
Het zal ook voor vele anderen die er een hoop tijd en moeite in hebben gestopt één of meerdere topics bij te houden heel prettig zijn als het forum weer in de lucht komt, de vele how-to's en dergelijke nog even daargelaten.
het is gewoon een enorm waardevol forum, misschien lang niet meer zo actief als een paar jaar geleden maar wel een enorme bak aan informatie voor V300 bezitters, een prachtig naslagwerk ook.
Bedankt voor de complimenten Bart, zolang het mij qua gezondheid en omstandigheden gegeven is zal ik door blijven gaan met de Volvo in een zo goed mogelijke staat te brengen en houden.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 785
gr. Cor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.