Wouter z'n Witte Volvo 340 CVT

Lees meer
25-06-2023 18:27 #203572 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Wouter z'n Witte Volvo 340 CVT
Vanochtend wat foto's gemaakt van het uitlaatspruitstuk, afgebakken en al:







Ik vind het eindresultaat prima, zoals de oplettende kijker heeft opgemerkt moet er nog wel wat aan gebeuren alvorens deze weer in gebruik genomen kan worden.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-07-2023 16:28 #203654 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Wouter z'n Witte Volvo 340 CVT
Ondertussen weer een paar stapjes verder, zo heb ik de ontkoppelregelaar weer gemonteerd, hij gaat er binnenkort wel weer vanaf want één van de rubbers is een eind ingescheurd en ik ben sowieso wat ontevreden over deze manier van bevestigen, de bedoeling is  deze te monteren d.m.v. blindklinkmoeren, op die manier zit het goed vast en kan als reparatie noodzakelijk is de ontkoppelregelaar er ook zo weer uit.





Vervolgens hebben we de:







Wat dit onderdeel is en waar het zich bevind in de autoweten vast alleen de ervaren V300 sleutelaars, even wat opgeschuurd en vaseline erop zodat een goed contact ook in de toekomst gegarandeerd is:



Motoraanlegrubbers weer terug:





 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-07-2023 16:32 #203655 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Wouter z'n Witte Volvo 340 CVT
De zekeringen en relaiskast ook weer terug gemonteerd:



Motorkapslot even schoongemaakt, daarna weer in het vet gezet en terug gemonteerd (schroefjes nog even wat los voor het afstellen later)







In de auto ook weer gemonteerd:



En last but not least at all, een tweetal nieuwe motorsteun rubbers:

Het steun 'bruggetje' dat hierop hoort en uiteindelijk aan het motorblok wordt gemonteerd staat nu in een roestoplosser badje, daarna een laagje Hammerite en dan kan die er ook weer op. Fijn weekend verder!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-07-2023 22:08 #203749 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Wouter z'n Witte Volvo 340 CVT
Wauw Wouter

Leuk om je hier terug te zien. Het forum van de V3C ligt er volgens mij al helemaal uit.
Mooi dat ik je topic hier verder kan volgen.

Echt mooi om te zien hoe je alle details aanpakt.


Groetjes,
Steven TC V3C

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-07-2023 22:20 #203750 door Steven340
Beantwoord door Steven340 in topic Wouter z'n Witte Volvo 340 CVT
 

Wouter,
 Toch geen kunststof onderleg ringen onder de koppen van de remanker bouten gebruikt??? 
Nooit begrepen dat die die ringen "uitdijen" en dus de bouten los gaan zitten??
 

Succes Fred
 
Zijn metalen borg ringen.
Origineel zitten hier kraagbouten op met vertanding tegen lostrillen. Deze zijn echter niet meer lever baar. Dus speciale 10.9 bouten van M12x1.25 met borgringen voor hetzelfde effect. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2023 16:28 #203778 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Wouter z'n Witte Volvo 340 CVT

Wauw Wouter

Leuk om je hier terug te zien. Het forum van de V3C ligt er volgens mij al helemaal uit.
Mooi dat ik je topic hier verder kan volgen.

Echt mooi om te zien hoe je alle details aanpakt.


Groetjes,
Steven TC V3C

Dank je Steven!

Het is wel heel jammer  dat  'ons ' forum niet meer werkt, ondanks dat de club opgaat in de VKV hoop ik toch wel dat deze weer hersteld zal worden, om vele redenen waraonder de voor mij niet onbelangrijke dat mijn hele geschiedensis met de Volvo er staat...

In ander nieuws, de afgelopen periode ben ik vooral bezig geweest met het opfrissen/opknappen van wat 'bits and bobs' , en ook heb ik de cardantunnel en een gedeelte van de bodem gereinigd en in de Hammerite gezet.

Motordrager in een laagje Hammerite:



De cardantunnel voordien:



En nadien:





Schutbord steun in de Hammerite:



Beugeltjes van de motorkap bevestiging voordien:



En nadien:







 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2023 16:36 #203779 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Wouter z'n Witte Volvo 340 CVT
Koelvloeistofpijpje met aansluiting voor voorverwarming inlaatlucht afgebakken na verven met hittebestendige verf:



Reservewiel drager in de Hammerite:




Wat TLC voor de gaskabel:





Afstelbeugel voor de dynamo in de Hammerite:



En de komende tijd zo nog meer losse onderdelen, heb ik dat ook allemaal maar gehad en er straks bij het her-assembleren zo voor het grijpen.

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • BartJu
  • BartJu's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • 245DL 1976 B21a AW71
Lees meer
12-07-2023 18:45 - 12-07-2023 18:46 #203780 door BartJu
Beantwoord door BartJu in topic Wouter z'n Witte Volvo 340 CVT

Wauw Wouter

Leuk om je hier terug te zien. Het forum van de V3C ligt er volgens mij al helemaal uit.
Mooi dat ik je topic hier verder kan volgen.

Echt mooi om te zien hoe je alle details aanpakt.


Groetjes,
Steven TC V3C

Dank je Steven!

Het is wel heel jammer  dat  'ons ' forum niet meer werkt, ondanks dat de club opgaat in de VKV hoop ik toch wel dat deze weer hersteld zal worden, om vele redenen waraonder de voor mij niet onbelangrijke dat mijn hele geschiedensis met de Volvo er staat...

Inderdaad jammer dat V3C forum zo plots en zo vroeg gestopt is, net voor het afscheidsfeest zelfs. Het zou mooi zijn als het (als archief) ergens bewaard en toegankelijk zou blijven. Voor de 300 serie bevat het zoveel nuttige info, altijd goed van pas gekomen (al heb ik geen 300 meer intussen).

Verder altijd een genoegen om de vorderingen van Wouter z'n witte te volgen. Jaloersmakend gewoon, ga dus zo door (met je 340 en het posten)!

PS: Nu ik er over nadenk.. Om hoeveel data gaat het eigenlijk bij het V3C forum? Dat moet toch ergens read-only te stallen zijn?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-07-2023 17:51 #203802 door Wouter Borsje
Beantwoord door Wouter Borsje in topic Wouter z'n Witte Volvo 340 CVT
Misschien dat ik nog even contact leg met de beheerder, er zullen ondertussen vast wel de nodige signalen geweest zijn binnen het netwerk om aan te geven dat het forum eruit ligt.
Het zal ook voor vele anderen die er een hoop tijd en moeite in hebben gestopt één of meerdere topics bij te houden heel prettig zijn als het forum weer in de lucht komt, de vele how-to's en dergelijke nog even daargelaten.
het is gewoon een enorm waardevol forum, misschien lang niet meer zo actief als een paar jaar geleden maar wel een enorme bak aan informatie voor V300 bezitters, een prachtig naslagwerk ook.

Bedankt voor de complimenten Bart, zolang het mij qua gezondheid en omstandigheden gegeven is zal ik door blijven gaan met de Volvo in een zo goed mogelijke staat te brengen en houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
14-07-2023 19:47 #203816 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Wouter z'n Witte Volvo 340 CVT
Ik heb contact opgenomen met de ex secretaris, de huidige secretaris van de VKV en hij wist mij te vertellen dat er aan gewerkt gaat worden om het forum van de V3C in ons forum op te nemen. Gaat gebeuren!

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.