- Berichten: 62
Wouter z'n Witte Volvo 340 CVT
- Wouter Borsje
-
- Offline
- Senior lid
-
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Offline
- Senior lid
-
- Berichten: 62
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Fred Kok
-
- Offline
- Elite-lid
-
- Berichten: 296
Toch geen kunststof onderleg ringen onder de koppen van de remanker bouten gebruikt???
Nooit begrepen dat die die ringen "uitdijen" en dus de bouten los gaan zitten??
Succes Fred
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Offline
- Senior lid
-
- Berichten: 62
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Fred Kok
-
- Offline
- Elite-lid
-
- Berichten: 296
Succes verder
mvg Fred
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Offline
- Senior lid
-
- Berichten: 62
De nog knappe 'binnenkant' gepolijst en van een laagje wax voorzien:
De andere kant zag er iets minder fraai uit en heb ik dus licht geschuurd en van een laagje Hammerite voorzien:
Wat spulletjes klaargelegd (in de koks opleiding ooit gevolgd leerde men mij al dat de mise en place één van de belangrijkste zaken voor een goed eind resultaat)
En hop, daar hangt ie, de remdrukverdeler:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Offline
- Senior lid
-
- Berichten: 62
Rembekrachtiger ook gemonteerd:
Dan de remdelen op de voorwielen er stukje bij beetje weer op:
Nieuwe blokjes (ooit gekregen van een V3C lid, heeeeeel lang geleden, gelukkig 'verzuren' remblokjes ook niet in een doosje.
Klauw er ook weer op gemonteerd:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Offline
- Senior lid
-
- Berichten: 62
En als laatste voor deze update heb ik tussendoor ook even het uitlaatspruitstuk erbij gepakt, de resultaten volgen later:
Dat was het weer voor deze keer, voor de volgende update staat het vullen/ontluchten en monteren van de HRC op het programma, alsmede het monteren/aansluiten van alle remleidingen.
That's it for now, thanks for watching, do it for Dale and we'll freaking see ya later!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Offline
- Senior lid
-
- Berichten: 62

Vaatje erop:
Voorbereidingen voor het vullen en ontluchten van de HRC:
De schakelaar even testen:
Dat je maar even weet hoe wat en waar als het over de remvloeistof gaat:
En hopla op de rembekrachtiger ermee:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Offline
- Senior lid
-
- Berichten: 62
Alle remleidingen er weer aan: (kunst en vliegwerk om zo min mogelijk remvloestof te verliezen)
Natuurlijk ook nieuwe slangen (twee verschillende, waarom weet ik ook niet precies, het is al een tijdje geleden dat ik de nieuwe onderdelen begon te verzamelen)
En ook een paar nieuwe clips op het subframe:
Daarna het hele systeem zo goed en kwaad als het ging ontlucht voor de eerste keer, en het reservoir gevuld tot een herkenbaar punt zodat ik in de gaten kan houden of er niets lekt. Heb ik je het eindresultaat van het uitlaatspruitstuk trouwens nog niet laten zien, daar zal ik morges eens wat plaatjes van maken (mits ik het niet vergeet natuurlijk

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.