- Berichten: 62
Wouter z'n Witte Volvo 340 CVT
- Wouter Borsje
-
- Offline
- Senior lid
-
Dat zal dan de motordrager met daaraan verbonden de stabilisator stang worden, en niet te vergeten de zogenaamde 'endlinkjes' die de stabistang met de draagarmen verbinden teneinde iets van een resultaat te boeken op gebied van voertuigstabiliteit.
Men neme:
Tekening met allemaal onderdelen erop, nu maar hopen dat ik die juist interpreteer...
Hulpmiddelen om de rubbertjes in de stabistang te frotten:
Wat afwasmiddel op het oog:
En als het gelukt is lekker volbaggeren met vaseline ( de zuurvrije variant welteverstaan)
De andere delen in de goeiekope wax:
Bouten voor de motordrager in de Loctite:
Hangt:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Offline
- Senior lid
-
- Berichten: 62
Hier nog met open buis, de dopjes verschenen wat later vandaag, daarover straks meer.
Een zij aanzicht:
Een tweetal close-ups:
Ook hier op de motordrager na alles handvast gemonteerd, pas als de veerpoten aan dit geheel zijn toegevoegd ga ik de boel stapsgewijs vastzetten, waar gespecificeerd op het juiste aanhaalmoment, en de draagarmen pas als de auto weer op eigen 'benen' staat.
Inmiddels waren ook de einddoppen voor de motordragerbuis gearriveerd, hop erop:
Bouten van de drager daarna op het juiste moment vastgezet (de drager moest even een stukje omlaag zoals je hierboven ziet omdat de dop precies achter de rand van de wielkast uitkomt)
En ziehier het eindresultaat:
Next up: veerpoten.
Goed weekend verder!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Louis van der Vloet
-
- Offline
- Expert lid
-
- Berichten: 114
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Offline
- Senior lid
-
- Berichten: 62
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Offline
- Senior lid
-
- Berichten: 62
Veerpoot (ehh ik bedoel een veer die van mannen houdt) even vullen met wat van het zorgvuldig bewaarde aardse sap:
Bandklem op de hoes:
Likje Loctite op de wartel waarmee de schokdemper wordt opgesloten:
Schokkend beeld:
Wat benodigde onderdelen:
And through the magic of editing...:
Lager met daarop en onder de topmount een M16 carrossiering zoals aanbevolen door een zekere Steven
Klembandje vast en zeker:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Offline
- Senior lid
-
- Berichten: 62
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Offline
- Senior lid
-
- Berichten: 62
Dat was hem weer voor nu beste mede Volvo (300) liefhebbers, next up: naven met remschijven en remklauwen.
P.S: de stofplaten was ik niet vergeten, doe ik even tussen neus en lippen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Offline
- Senior lid
-
- Berichten: 62
Maakt niet uit, als er hier iemand geen haast heeft dan ben ik het wel.
Etr voilà:
Dan door naar de naven en de remmerij.
Lang verhaal kort, ik heb de originele naven naar de kloten geholpen in een HG roestoplosser badje.
Het lost namelijk niet alleen de roest op als je het staal maar lang genoeg laat sudderen (en de concentratie aan fosforzuur, want dat is het, hoog genoeg)
Dus die lagerschalen kun ik er nu zo zonder enige weerstand in stoppen, nie goe nie.
Dus heel hard HELLUUUUP geroepen naar Steven L, hij was mijn reddende engel.
Twee nieuwe oude naven dus, poging twee met dit keer alleen de staalborstel en daarna in de Hammerite, de binnenzijde alleen met wat 'Scotch brite' .
Al doende leert men zullen we maar zeggen, en er zullen nog vast meer van die leermomenten volgen tijdens dit project.
Lagerschaaltje erin:
Dit setje is ideaal voor dit soort werkzaamheden:
Hoppaaa:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Offline
- Senior lid
-
- Berichten: 62
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Wouter Borsje
-
- Offline
- Senior lid
-
- Berichten: 62
Dat had ik ook even wat later moeten doen eigenlijk, lager maar even op z'n plek gehouden met een kruislings gespande postbode elastiek, want de bouten die de remschijf op z'n plek houden moeten nog even op moment aangehaald worden:
Naaf met schijf erop en de instructies opvolgen:
Ook weer gedaan:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.