Wassermann’s 164, updates
- Ed van der Zee
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
10-06-2022 20:50 #199320
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Wassermann’s 164 van ‘69
Nee, zijn precies even groot en gelijk aan de ruiten voor de 200 serie
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 17681-dummy
-
- Premium lid
-
- Ouwe meuk is leuk
Minder
Meer
- Berichten: 104
10-06-2022 20:51 #199321
door 17681-dummy
Beantwoord door 17681-dummy in topic Wassermann’s 164 van ‘69
Dank voor het verhelderende antwoord!
Ik ben blij dat het nu goed lekvrij zit vooral.
Ik ben blij dat het nu goed lekvrij zit vooral.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 1950
11-06-2022 13:39 - 11-06-2022 13:50 #199327
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic Wassermann’s 164 van ‘69
@ Ed: weet je zeker dat ze even groot zijn?
In mijn herinnering zijn de plakruiten groter. Zou ook logisch zijn; die komen óp de sponning en die met peesrubber komen er ín.
In mijn herinnering zijn de plakruiten groter. Zou ook logisch zijn; die komen óp de sponning en die met peesrubber komen er ín.
Groet, Hans
Laatst bewerkt 11-06-2022 13:50 door 05703-dummy.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 333
11-06-2022 16:18 #199329
door Mathieu van den Bosch
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Wassermann’s 164 van ‘69
Nee, de ruiten met rubber of geplakt zijn niet gelijk. Volgens een leverancier is die van met rubber 61 cm hoog en de plakruit 61,5 cm.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12-06-2022 11:18 #199343
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Wassermann’s 164 van ‘69
Er zijn inderdaad 2 nummers, een voor helder glas en een voor getint glas ....1247924 (675831) EN 12479925 (678894) je kunt ook met een blauwe balk bovenin krijgen, maat is hetzelfde
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 17681-dummy
-
- Premium lid
-
- Ouwe meuk is leuk
Minder
Meer
- Berichten: 104
23-06-2022 13:52 - 23-06-2022 13:52 #199483
door 17681-dummy
Beantwoord door 17681-dummy in topic Wassermann’s 164 van ‘69
Die lekkende voorruit had natuurlijk ook gevolgen voor het interieur van de wagen. Tapijten zeiknat… gelukkig stond ie nu al 5 dagen binnen in een verwarmde en goed geventileerde ruimte, met alle matten en tapijten er uit, dus de boel is nu goed droog.
Gelijk van de gelegenheid gebruikgemaakt om de voetenruimte en het schutbord nog eens te isoleren. Dat ging heel mooi met de ontdreuningsmatjes van de Akoestiekwinkel.NL die ik nog had liggen
.
Hierover komt dan nog een dikke mat en daar op komt het tapijt dan weer.
Gelijk van de gelegenheid gebruikgemaakt om de voetenruimte en het schutbord nog eens te isoleren. Dat ging heel mooi met de ontdreuningsmatjes van de Akoestiekwinkel.NL die ik nog had liggen
.
Hierover komt dan nog een dikke mat en daar op komt het tapijt dan weer.
Laatst bewerkt 23-06-2022 13:52 door 17681-dummy.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
24-06-2022 09:49 #199489
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Wassermann’s 164 van ‘69
Op dit forum hoor je tegenstrijdige berichten over het plakken van geluid isolatie op de bodem, ik doe het nu standaard bij alle restauraties maar dan helemaal. Ik zie bij jou nog een plekje onbedekt.
De 144 blijft gevoelig voor lekkage, ik zou regelmatig checken of hij lekt en er een krant bij leggen, die kan dan de bodem beschermen als het toch vochtig wordt
De 144 blijft gevoelig voor lekkage, ik zou regelmatig checken of hij lekt en er een krant bij leggen, die kan dan de bodem beschermen als het toch vochtig wordt
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 17681-dummy
-
- Premium lid
-
- Ouwe meuk is leuk
Minder
Meer
- Berichten: 104
24-06-2022 10:51 #199490
door 17681-dummy
Beantwoord door 17681-dummy in topic Wassermann’s 164 van ‘69
Het aanbrengen van ontdreuningsmatten (lekker woord..) heeft tot doel om massa aan het geheel toe te voegen. Dat hoeft niet 100% aan te sluiten of dekkend te zijn. De foto is een momentopname overigens.
Ik heb na deze ontdreuning nog een paar mooie dikke ondermatten aangebracht. Dat moet dan wel weer goed op elkaar aansluiten.
Ook de motorkap is nu geisoleerd:
De geluidsreductie is na dit alles echt merkbaar.
Wat wateroverlast betreft: ja, dat er wel eens iets lekt is mij duidelijk geworden. De cabine heb ik nu lekdicht, de kofferruimte blijft een dingetje. Gelukkig staat m'n auto binnen...
Ik heb na deze ontdreuning nog een paar mooie dikke ondermatten aangebracht. Dat moet dan wel weer goed op elkaar aansluiten.
Ook de motorkap is nu geisoleerd:
De geluidsreductie is na dit alles echt merkbaar.
Wat wateroverlast betreft: ja, dat er wel eens iets lekt is mij duidelijk geworden. De cabine heb ik nu lekdicht, de kofferruimte blijft een dingetje. Gelukkig staat m'n auto binnen...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Stijn v.d. Linde
-
- Moderator
-
Minder
Meer
- Berichten: 547
25-06-2022 19:25 #199499
door Stijn v.d. Linde
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Beantwoord door Stijn v.d. Linde in topic Wassermann’s 164 van ‘69
Zo is hij nog stiller dan een elektrische auto met al die isolatie ! Ziet er weer mooi uit. Ik heb nog van die bitumen platen op de bodem zitten en natuurlijk de isolatie van paardenharen. Dit komt op mijn oneindige uitstel-lijstje te staanHet aanbrengen van ontdreuningsmatten (lekker woord..) heeft tot doel om massa aan het geheel toe te voegen. Dat hoeft niet 100% aan te sluiten of dekkend te zijn. De foto is een momentopname overigens.
Ik heb na deze ontdreuning nog een paar mooie dikke ondermatten aangebracht. Dat moet dan wel weer goed op elkaar aansluiten.
Ook de motorkap is nu geisoleerd:
De geluidsreductie is na dit alles echt merkbaar.
Wat wateroverlast betreft: ja, dat er wel eens iets lekt is mij duidelijk geworden. De cabine heb ik nu lekdicht, de kofferruimte blijft een dingetje. Gelukkig staat m'n auto binnen...
Amazon '65
Niet eens met een gesloten / verwijderd topic? Mail naar moderator@volvokv.nl.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 17681-dummy
-
- Premium lid
-
- Ouwe meuk is leuk
Minder
Meer
- Berichten: 104
17-09-2022 15:24 - 18-09-2022 12:16 #200241
door 17681-dummy
Beantwoord door 17681-dummy in topic Wassermann’s 164 van ‘69
Ik zag dat ik m’n bijdrage in een verkeerd topic plaatste, dus hier nog even opnieuw. We zijn weer een tijdje verder en ik heb mijn 164 nu een maand of 9.
De afgelopen maanden heb ik gebruikt om de 164 te verbeteren, betrouwbaar te krijgen en te verfraaien. Betrouwbaar is ie inmiddels. Starten is lopen en lopen is rijden. Omdat ik in de zomer het liefst met een open auto rijd heeft de 164 met de heetste dagen toch vooral in m’n garage gestaan. Ik heb een Mercedes E200 cabriolet uit 1995 voor de zomer en ben daar ook mee op vakantie gegaan..
Toch heb ik niet stilgezeten. Om te beginnen heb ik een Retrosound radio in m’n 164 gezet, met een losse actieve subwoofer onder de rechter voorstoel voor wat maar diepe klanken. Onder het dashboard 2 nieuwe speaker, onzichtbaar, en achter onder de hoedenplank ook onzichtbaar 2 speakers.
Verder de auto geïsoleerd, dat hebben jullie kunnen zien hier boven. Grootste verandering is de montage van een andere versnellingsbak. Ik heb een M410 kunnen vinden met een overdrive. Dat was een aardige zoektocht en kostte ook wel wat, maar het rijdt echt veeeeel beter zo.
Gelijk een nieuwe koppeling en een nieuwe krukaskeering natuurlijk
Ook heb ik de auto verwend met een GT tellerset, die ik eerst helemaal heb nagezien.
de snelheidsmeter heb ik bij info instruments in Breda laten reviseren.
en een nieuw dashboard. Het oude was lelijk en er zaten gaten in die ik graag weg wilde hebben..
De lelijke middenconsole met het klokje, ik meen een optie, heb ik laten vervallen. Ik hou van een clean look zeg maar. Gelijk nieuw tapijt op de middentunnel
Ook zit er nu een compleet Simons uitlaatsysteem onder, met een flexibel stuk tegen irritante resonanties.
En een nieuwe set bougiekabels, zelf op maat gemaakt van 123 iginition.de
Dat was het voor nu wel ff
De afgelopen maanden heb ik gebruikt om de 164 te verbeteren, betrouwbaar te krijgen en te verfraaien. Betrouwbaar is ie inmiddels. Starten is lopen en lopen is rijden. Omdat ik in de zomer het liefst met een open auto rijd heeft de 164 met de heetste dagen toch vooral in m’n garage gestaan. Ik heb een Mercedes E200 cabriolet uit 1995 voor de zomer en ben daar ook mee op vakantie gegaan..
Toch heb ik niet stilgezeten. Om te beginnen heb ik een Retrosound radio in m’n 164 gezet, met een losse actieve subwoofer onder de rechter voorstoel voor wat maar diepe klanken. Onder het dashboard 2 nieuwe speaker, onzichtbaar, en achter onder de hoedenplank ook onzichtbaar 2 speakers.
Verder de auto geïsoleerd, dat hebben jullie kunnen zien hier boven. Grootste verandering is de montage van een andere versnellingsbak. Ik heb een M410 kunnen vinden met een overdrive. Dat was een aardige zoektocht en kostte ook wel wat, maar het rijdt echt veeeeel beter zo.
Gelijk een nieuwe koppeling en een nieuwe krukaskeering natuurlijk
Ook heb ik de auto verwend met een GT tellerset, die ik eerst helemaal heb nagezien.
de snelheidsmeter heb ik bij info instruments in Breda laten reviseren.
en een nieuw dashboard. Het oude was lelijk en er zaten gaten in die ik graag weg wilde hebben..
De lelijke middenconsole met het klokje, ik meen een optie, heb ik laten vervallen. Ik hou van een clean look zeg maar. Gelijk nieuw tapijt op de middentunnel
Ook zit er nu een compleet Simons uitlaatsysteem onder, met een flexibel stuk tegen irritante resonanties.
En een nieuwe set bougiekabels, zelf op maat gemaakt van 123 iginition.de
Dat was het voor nu wel ff
Laatst bewerkt 18-09-2022 12:16 door 17681-dummy.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.