wie heeft er een goed restauratie adres

Lees meer
03-10-2021 17:14 - 03-10-2021 17:15 #195963 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic wie heeft er een goed restauratie adres
Een auto is het eigenlijk bijna nooit waard om te restaureren, een gerestaureerd exemplaar kopen is bijna altijd gunstiger dan een matige auto kopen en dan zelf restaureren.
Je moet voor jezelf uitmaken of je echt op lange termijn van deze Amazon zal blijven houden of niet.
Van de andere kant worden Amazons en zeker de stations snel zeldzamer. Een goed vervangend exemplaar vinden wordt steeds duurder en ieder exemplaar dat niet verloren gaat geeft ook weer een goed gevoel en ook fijn voor de club
Wat het verzinken en poedercoaten van sommige onderdelen betreft, het is het overwegen waard. even een prijsidee:  Het zandstralen,  hitteverzinken en poedercoaten van 2 PV544 achterspatborden en een trekhaak kosste mij 150,- euro. ( Daarna zijn ze nogmaals ovengelakt en de zwarte prut hoeft er dan ook niet meer tegen)
Restaureren is puur emotie en zeker niet rationeel

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-10-2021 17:27 #195964 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic wie heeft er een goed restauratie adres
Mooie combi, is prima geschikt om dagelijks te gebruiken. Zou wel proberen om een afdak te hebben of een carport, dan kan hij gewoon buiten staan.
ik zou je adviseren om goed de onderzijde te beschermen, tectyl inspecteren en waar nodig ( los zit) verwijderen en zeker als er gelast moet worden ook de holle ruimtes tegen roest te behandelen. Binnenschermen voor en achter is een must, je hebt ze van aluminium of van plastic en zorg dat je altijd spatlappen monteert.
als de wagen dagelijks wordt gebruikt denk dan ook na over de stoelen, comfortabel genoeg ?. Hoofdsteunen ?. Rolgordels ? In de winter extra rubber matten en je zou ook een achterruitenwisser kunnen monteren en zelfs een verwarmde ruit !. Ik zit in Doesburg en voor de komende tijd voldoende opdrachten, als je het leuk vindt kun je op mijn site www.sbkarnhem.nl veel lezen en zien. Mochten er onderdelen nodig zijn kan je mij een bericht sturen.
succes, Ed

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-10-2021 20:18 #195970 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic wie heeft er een goed restauratie adres
Ed, een achterruitenwisser op een combi is niet bepaald een eenvoudig iets...

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-10-2021 22:15 #195972 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic wie heeft er een goed restauratie adres
Heb zelf een combi en zou er zeker opkomen als ik hem dagelijks zou gebruiken. De 145 is een goede donor ...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-10-2021 11:48 #195979 door Wouter Grob
Beantwoord door Wouter Grob in topic wie heeft er een goed restauratie adres
Wij voor het eerst op een forum en gaaf om te lezen en zien dat er zoveel info en meedenken voorhanden is, echt top.
Iedereen bedankt daarvoor.
Ik weet niet of dit antwoord gelijk naar alle reacties gaat, of alleen naar P. Hanot ............... .
Wie weet dit wel?

Op dit moment gaan we eerst eens even buurten in Raalte, mooi dichtbij en veel kennis en kunde zo lijkt.
Als mijn zoon, student UT, de auto langjarig wil houden dan gaan we ermee aan de slag.
Want het is idd een gave auto en ik hoor nu ook hier op dit forum dat er steeds minder zijn, en er waren er al 
niet zoveel.

We gaan ook zeker nog kijken in Arnhem, een wisser achterop lijkt wel gaaf.
We zouden zeker een chroomlijst om de achteruit willen, is dat nog ergens voorhanden?

Voor nu allemaal bedankt en we zullen hier laten weten wat we met onze auto gaan doen.

M vr gr

Peter

 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-10-2021 22:21 #196024 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic wie heeft er een goed restauratie adres
Peter helemaal goed, ik zit tegenwoordig in Doesburg maar dat terzijde, ga maar eens rustig kijken naar wat Volvo's
Je hebt geluk, het achterruit chroom is weer nieuw verkrijgbaar bij het VKO (Volvo Klassieker onderdelendepot), anders  heb ik er nog wel een liggen die netjes is.
Groet,
Ed

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-10-2021 22:56 - 05-10-2021 23:19 #196025 door 05703-dummy
Beantwoord door 05703-dummy in topic wie heeft er een goed restauratie adres

Ik weet niet of dit antwoord gelijk naar alle reacties gaat, of alleen naar P. Hanot ............... .
Wie weet dit wel?

 IK zei de gek! 
Alles wat je hier schrijft kunnen we allemaal lezen, Peter.
Mocht je 1 op 1 contact willen dan kan dat via een PB (persoonlijk bericht)

Gave Combi trouwens en in een mooie kleur. Moet je nooit meer wegdoen en koesteren. Maar zeker ook gebruiken, het is een auto en daar zijn ze tenslotte ooit voor gebouwd.
Compleet restauren inclusief spuiten ga je waarschijnlijk aardig op leeglopen. Kan een keuze zijn maar je kan je afvragen hoe mooi je m wil hebben. Jullie gebruiken 'm en het is geen binnenslaper die alleen op een zonnige zondag even naar buiten mag. Roest blijft de grootste bedreiging dus dat moet je zoveel mogelijk in de kiem smoren, het wordt alleen maar erger en het kan hard gaan.
​​​​​Een serieuze spuitbeurt kost een klein vermogen, terwijl er zelf ook echt hele mooie resultaten te behalen zijn met een roller in combinatie met de juiste lak; kán een overweging zijn.
Veel plezier en succes met jullie Combi!




 

Groet, Hans

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-10-2021 07:10 - 06-10-2021 07:23 #196027 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic wie heeft er een goed restauratie adres

Roest blijft de grootste bedreiging dus dat moet je zoveel mogelijk in de kiem smoren, het wordt alleen maar erger en het kan hard gaan.
​​​​​Een serieuze spuitbeurt kost een klein vermogen, terwijl er zelf ook echt hele mooie resultaten te behalen zijn met een roller in combinatie met de juiste lak; kán een overweging zijn.
Veel plezier en succes met jullie Combi!


 

Rollen is geen goede oplossing voor de raamomlijstingen onder de raamrubbers van de voor- en achterruit waar het bijna altijd roestig is bij een buitenslaper en moeilijk en duur om te repareren indien weggeroest
Een serieuze spuitbeurt kostte bij mijn PV   1200  euro,  dat was inclusief grondverf, 2k lak, spuiten in oven door een professionele spuiter en blanke lak.(met de voorbereidde carosserie als startbasis)
Het lassen (nieuwe achterkant onder de kofferklep) was 200 (excl plaatwerk)
Het meeste geld ging naar het strakmaken van de carosserie. Mijn normen van strakmaken en die van de spuiter waren niet helemaal dezelfde, m.a.w. had ik beter mijn best gedaan met de voorbereiding had ik veel geld bespaard.
Gelukkig was de auto in het verleden nooit gerold met een dikke laklaag, anders had het behoorlijk veel meer tijd(geld) gekost om deze terug te verwijderen.
Alles zelf demonteren (deurgrepen, sloten, ramen en bumpers etc) bespaart veel geld.
Restaureren betekent goed conserveren voor heel veel jaren plezier. Soms wordt er  gekozen voor dure velgen, een verlagingset e.d.  i.p.v. conservering, maar dan wordt je op niet al te lange termijn met je neus op de feiten gedrukt  als de auto totaal verloren is(roest rust niet)
Het goedkoopste en de beste oplossing is natuurlijk dat je een net gerestaureerd vergelijkbaar exemplaar koop van een particulier, maar dan moet je veel geluk hebben
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-10-2021 00:30 #196034 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic wie heeft er een goed restauratie adres
Voor Nederlandse begrippen vind ik 1200euro goedkoop ik lees wel eens andere prijzen zoiets van 2500 tot 3000euro.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Louis van der Vloet
  • Louis van der Vloet's Profielfoto
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
13-10-2021 10:40 #196111 door Louis van der Vloet
Beantwoord door Louis van der Vloet in topic wie heeft er een goed restauratie adres
Ben in het verleden bij autobedrijf het voorportaal in Heinkeszand geweest. Levrert goed werk, na 3 jaar nog helemaal geen roest.
Ook ben ik met een oude auto naar Polen geweest voor het spuiten. Betaalde toen 1200 euro voor het spuiten en een beetje laswerk. Helaas werden de nieuwe delen over de roest heen gelast. Maar ik denk dat Polen ook iets te ver weg is.

Groet Louis.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.