- Berichten: 20
amazon combi 1968 reis klaar maken
- Jimmy Brouwer
- Offline
- Junior Lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jimmy Brouwer
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 20
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Vijgenboom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 508
¨19¨ , ¨budget¨ , ¨mee op reis een stukje door Europa¨, ¨ḧalve automonteur¨. Da´s al heel wat. Ik weet niet of ik mijzelf ¨een halve automonteur¨ zou durven noemen, maar doe toch een poging om je vraag te beantwoorden.
Als je geen gedetailleerde onderhoudshistorie hebt (dwz incl alle facturen van verkoper) dan zou ik om te beginnen alle vloeistoffen vervangen, zoals daar zijn :
- motorolie
- versnellingsbakolie
- koelvloeistof
- differentieel olie (gelijk pakking vervangen)
- stuurhuis olie
- olie hydraulische koppeling
- remvloeistof
en
- ruitenwisservloeistof aanvullen
Heb je dat gedaan, dan zou je nog naar de electra kunnen kijken.
Meet eens de accu spanning in rust (bvk ergens tussen 12,5V en 13V) en met draaiende motor (bvk ergens tussen 13,6V en 14,6V). Is die ok, dan zegt dit nog niet alles over de startcapaciteit van je accu. Een indicatie daarvan kun je krijgen door een paar startkabels oid met de accu te verbinden en naast je op de passagierstoel te leggen. Sluit hier een voltmeter op aan en kijk wat er met de spanning tijdens het starten gebeurt. Die daalt fors, daś normaal. Daalt die onder de 10V dan wordt het bedenkelijk. Daalt die tijdens het starten onder de 9V, dan is er geen twijfel : accu vervangen.
Verder zou je naar de zekeringen kunnen kijken. Die keramische zekeringen zijn niet overal makkelijk verkrijgbaar, zeker de korte dikke witte hoofdzekering (25A) niet. Zou dus een compleet setje meenemen.
Tja, wat nog meer ?
Hoe zit het met :
- remblokken voor
- dikte remschijven
- remvoeringen achter
- banden (ook al zien ze er nog goed uit, dwz voldoende profiel en geen krakelures in het rubber, hoe oud zijn ze ?)
- afstelling handrem
Verder zijn er nog zaken die bij de apk aan de orde (zouden) moeten komen, zoals speling (wielen, spoorstangen, etc), maar dit lijkt me een aardig begin ......
Succes.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- S.P.H Simon
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 645
Als je de wagen een beetje kent weet je na verloop van tijd wat er mis kan gaan en je wilt toch door kunnen desnoods met hulp van een plaatselijke garage.
Succes met de reis iig
Ps een ANWB lidmaatschap met extra Europadekking is essentieeel, die kosten heb je na 1x pech eruit,en taxeren via deze club is niet duur!
Duett1964-Amazon1965-145(1970)-P1800e(1970)-242(1976)-262(1979)-343'84
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Serge van Ruyssevelt
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 265
Life is fine in Hungary and to be the only Amazon Combi
1991 trabant combi´
1972 1800 ES
1965 Amazon combi
1965 duett
1957 pv444 l
1956 chevrolet Bel air 2dr http
1956 Chevrolet Nomad (needs full resto)
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jimmy Brouwer
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 20
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jimmy Brouwer
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 20
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Jimmy Jimmy schreef : oohja en 1 carburateur lekt, een slangetje ervan. het is een b18a met 2 su carb's, hij start en loopt prima op lpg maar als ik benzina aanzet ben ik bang dat deze op het uitlaatspruitstuk drupt.
Dan zou ik er maar voor zorgen dat dit verholpen is voor je op vakantie gaat en dat hij ook op benzine goed loopt want je zal niet overal op tijd gas kunnen tanken.
En een taxatie kost bij een erkende taxateur €100 +/- Althans dat betaalde ik in 2005 voor mijn opel admiral. maar ik geloof dat als je lid bent van de VKV club je dan €20 betaald maar hou me te goede want ook dat is voor mij al weer een paar jaar geleden.
Voor de reis hoeft ie er niet gelikt uit te zien, maar zorg dat hij technisch 100% is en zeker als je 2,5 maand gaat toeren. Dan rij je minimaal bijna elke dag wel en dat is bij een oldtimer toch even anders als bij een hedendaagse auto. Je moe niet vergeten dat hij al een werkzaam leven achter de rug heeft.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.