Deens Nederlandse GT

Lees meer
21-08-2017 00:07 - 21-08-2017 00:11 #171291 door Thom Fransen
Deens Nederlandse GT is gemaakt door Thom Fransen
Het kan soms vreemd lopen.
In mijn autovriendenkring bevindt zich een liefhebber die het grootste gedeelte van zijn werkzame leven voor Volvo gewerkt heeft . Ik wist dat hij een Amazon in gedeeltelijke gedemonteerde staat bezat waaraan de laatste werkzaamheden toch al een hele tijd geleden plaatsgevonden hadden. Na samen de Amazon bekeken te hebben en wat plannen aangedragen te hebben heb ik de Amazon twee weken geleden opgehaald met de belofte deze netjes klaar te maken en dat de nu vorige eigenaar deze uiteraard ook mag rijden als deze klaar is.
Het betreft een echte 67er 123GT!
De auto is nieuw in Denemarken verkocht aan een Veearts die hem tot 1990 gehouden heeft waarna de auto in Nederland bij mijn Volvo vriend terecht gekomen is. Ik ben dus de 3e eigenaar!






Door de vorige eigenaar is er professioneel laswerk laten doen aan o.a. de binnenspatbord randen, vloerdelen binnen en de kofferbakbodem. Verder is de auto echt keihard. Helaas heeft de auto in Denemarken ooit lichte voorschade gehad maar als voordeel had dit dat er vrijwel nieuwe originele Volvo voorspatborden en motorkap bij zijn. De motorkap is wel van het latere type maar volgens mij is het sierelement hierop wel aan te brengen. De B18 motor en bak met overdrive zijn er ook bij net als het bruinen interieur in zeer bruikbare staat.
Ik mis in ieder geval de extra lampen.
Inmiddels is de vogelpoep eraf en ook onder de motorkap is het ergste vet al weg. Ik wil nu een en ander eerst eens inventariseren en rustig op zoek gaan naar de benodigde delen (uiteraard moeten remmen etc. volledig aangepakt worden). En natuurlijk moet mijn Duett eerst af.
Alle projecten hebben al vertraging opgelopen door de aankoop van een ander huis met grotere garage dus er moet nog veel gebeuren.
Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
21-08-2017 07:24 #171295 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Deens Nederlandse GT
Gefeliciteerd!
Mooi verhaal. Ziet eruit als een overzichtelijk project.
Heb je de GT spatbordspiegels er wel bij?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-08-2017 22:27 #171325 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Deens Nederlandse GT
Hoi Lars,
Hartelijk dank voor je reactie. Ik ben nog aan het inventariseren en ook de vorige eigenaar heeft nog wat spullen gevonden maar tot nu toe mis ik nog de extra lampen voorop, de claxons en de spatbord spiegels. Er zitten nu Volvo deurspiegels op.
Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2021 11:46 #192895 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Deens Nederlandse GT
Ongelofelijk maar waar maar ik heb mijn GT nog. Vanwege de verbouwing van ons huis en daarna het opbouwen van onze Duett heeft de GT zijn schoonheidsslaapje voort mogen zetten nadat ik het een en ander met olie en wax geconserveerd had. Toch ziet hij regelmatig daglicht aangezien hij op onze autoambulance gestald staat (maximaal gebruik van de beschikbare ruimte) en als wij die nodig hebben (bijvoorbeeld om de Duett naar de spuiter te brengen of op te halen) komt ie wel buiten. 
Ook heb ik inmiddels de kop weer op het blok gemonteerd en her en der ook wat onderdelen verzameld.
De vorige eigenaar kwam afgelopen week even langs en had nog een presentje bij:
 

Het originele Deense instructieboekje met bijlages waaronder de 123GT bijlage!

Ben hier natuurlijk wel erg blij mee.

Ik hoop ergens aan het einde van de komende zomer de Duett rijdend te hebben (klaar is een oude auto volgens mij nooit) en dan maar eens lekker verder met de GT. Heb er zeker zin in.

Thom

The difference between men and boys is the price of their toys
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2021 20:02 #192906 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Deens Nederlandse GT
De voorspatbord spiegels zijn niet in ieder land bijgeleverd, vaak lagen ze ook los in de wagen..... maar mooi dat je deze 123GT op de kop hebt getikt. Zit de rest van de GT uitrusting er ook bij ? De extra bumpersteunen, verlichting motorruimte/achterbak, extra bevestiging relais re in de motorruimte, ver en breedstraler met de steunen en de sterkere ruitenwissers ?.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2021 20:59 #192909 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Deens Nederlandse GT
Hallo,
Dankjewel!
De spiegels zijn er niet bij en ook niet het lampje onder de motorkap (wel achterin). Is wel logisch te verklaren aangezien hij ooit een tikje op de neus gehad heeft en er twee nieuwe (Oem) voorspatborden en motorkap opgekomen zijn. Wat betreft ruitewissers moet ik nog eens goed kijken wat het verschil is en wat erop zit. Af en toe komt de vorige eigenaar nog wat onderdelen brengen die hij tegengekomen is. Zo heb ik inmiddels ook weer de originele claxons (bijzondere kombinatie van die eene platte en een in hoornvorm trouwens). Ook heb ik één hele mistlamp en een kappotte (glas) voor. Wat betreft spiegels kan het best zo zijn dat deze in DK niet geleverd zijn of dat ze bij het schadegeval niet overgezet zijn. Ik zou ze trouwens alleen voor het compleet hebben willen hebben, mijn opa zijn p1800s had ze vroeger ook en ik vond ze volledig onbruikbaar bij die auto... Voor de rest is volgens mij wel ongeveer alles er nog bij als extra relais, od, andere motorsteunen, GT stuur, slaapbeslag, eindpijp uitlaat met dat rare pijpje en de chroomen sierranden in de velgen.
De carrosserie is in de jaren 90 keurig bijgewerkt (binnenspatborden en in kofferbak en eindspitzen) dus ik ben er wel wijs mee.
Thom

The difference between men and boys is the price of their toys
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-03-2021 12:45 #192967 door Cor Mulder
Beantwoord door Cor Mulder in topic Deens Nederlandse GT
Dag Thom,

Je hebt een PB.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-03-2021 21:08 #192985 door Thom Fransen
Beantwoord door Thom Fransen in topic Deens Nederlandse GT
Hallo Cor,
Helaas niets ontvangen. Ik denk dat er iets mis gegaan is.
Thom

The difference between men and boys is the price of their toys

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-03-2021 21:33 #192987 door Cor Mulder
Beantwoord door Cor Mulder in topic Deens Nederlandse GT
Dag Thom,

In mijn uitbox staat wel het bericht aan jou.
Ik heb het nog een keer geprobeerd; hopelijk is het nu wel gelukt.

Mvg   Cor

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.