Volvo Slamezon

Lees meer
06-12-2016 22:09 #165394 door Teun Mol
Beantwoord door Teun Mol in topic Volvo Slamezon
Beste leden,

Afgelopen weken heb ik weinig aan de auto kunnen doen in verband met drukte van school en bestelling van spullen. Wat ik wel heb kunnen doen is een lekkage in de kofferbak kunnen oplossen en de bekabeling enigszins opgeschoond. Wat de lekkage betreft bleek de houder van het rechter achterlicht niet goed af te sluiten waardoor er vanuit het achterlicht water in de kofferbak liep(bij regen). Dit heb ik opgelost door middel van 2 m4 boutjes in 2 van de bestaande gaten te schroeven en dit zorgde ervoor dat het achterste plaatje dichter kwam te zitten. Dit sloot het nog niet compleet af dus daarom heb ik met Innotec Adheseal kit de laatste gleuven bij beide achterlichten dicht gekit. Na een dag uitharden heb ik de kofferbak gecheckt en er was geen lekkage meer te bekennen. Wat de bekabeling betreft heb ik hier een daar wat lossen kabels die nergens aan bevestigd zaten verwijderd en zelf een goed beeld gekregen hoe alle kabels lopen. Wat de bekabeling betreft zou ik de gehele bekabeling een keer goed willen opschonen en alles zo duidelijk mogelijk ordenen. Maar die betekent alles er uit en stuk voor stuk er opnieuw in. Gezien het weer lijkt mij dit een mooie klus voor van de zomer aangezien ik alleen buiten aan de auto kan werken. Voor aankomende weken wil ik aankomend weekend de olie verversen, oliefilter vervangen, oliedrukzender vervangen, spanningsregelaar vervangen, massa kabel vervangen en de massa onderbreker installeren. Hiervoor heb ik alles in huis alleen heb ik de olie op oliehandel.nl besteld en heb in plaats van 6liter 15w-40 3liter verschillende transmissie olie gekregen plus 1 liter inloop olie en 2liter verschillende en verkeerde motorolie gekregen. Ik hoop dus dat ik de olie voor het weekend binnen heb anders moet ik deze klus verplaatsen naar volgend weekend. Zodra ik iets aan de auto kan doen word dit natuurlijk hier geupload.

Groetjes,
Teun Mol.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-12-2016 22:29 #165396 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo Slamezon
Hoi Teun, je bent al aardig op weg... En ja, het VKO is gemiddeld het goedkoopste adres, ook voor fast moving parts.
Heb je op motorolie.nl wel ingevuld dat het een klassieker is, die heeft dus andere 15W40 motorolie nodig dan de moderne auto's.
Die olie wordt veel te dun voor een klassieker.
Ben zelf tevreden over Kroon klassieke motorolie, die kun je in literblikken, maar ook in een vat bij ze kopen.
Millers is vergelijkbaar.

Misschien voorbarig, maar als je olie lampje toch blijft branden na verversen... je kunt de carterpan er onder vandaan halen en de oliepomp wisselen zonder het blok uit de wagen te halen.
Motorsteunrubber losmaken en blok maximaal omhoog, op steunen plaatsen.
Dan kun je meteen zien of er veel sludge in zit, ook kan je een glijlager demonteren en bekijken hoe die eruit ziet.
Maar eerst de olie wisselen en de sensor, dan hopelijk is de gele lamp uit.
We horen het graag !

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-12-2016 06:47 #165488 door Frans Lotty
Beantwoord door Frans Lotty in topic Volvo Slamezon
Ik had pas ook dat de olielamp bleef branden en soms uitging. Dit bleken te uitgelubberde bekjes te zijn van het stekkertje
Op de oliedruk sensor. Ook kan ee draadvergens sluiting maken. De lamp moet uit zijn als de stekker van de sensor af is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2016 21:10 #165638 door Teun Mol
Beantwoord door Teun Mol in topic Volvo Slamezon
Beste leden,
Ben de afgelopen weekenden druk bezig geweest met de amazon. Vorig weekend heb ik de amazon de kleine beurt gegeven. Om nog terug te komen op de kwestie met de verkeerde olie die ik gekregen had. Ik heb de volgende dag naar de oliehandel gebeld en ik moet zeggen dat ze zeer beleefd en begrijpend waren. Ze kwamen de verkeerd olie de volgende dag al halen en de correcte olie leveren zonder enige kosten of problemen dus naar mijn mening zeker een aanrader. Om ook terug te komen op het bericht van Ed van der Zee. Ik had inderdaad al gedacht dat er aparte olie voor nodig zou zijn en ook dat had de vorige eigenaar mij verteld dat er kroon classic in zat vandaar had ik ook Kroon classic 15w-40 besteld. Na dat ik de olie, de oliefilter en de oliedrukzender had vervangen bleef het olie lampje gelukkig uit. Het volgende probleem is het ampere lampje wat helaas niet uit ging daarom had ik ook een nieuwe spanningsregelaar besteld en vervangen maar helaas bracht dit ook geen verschil. Daarom heb ik afgelopen weekend de dynamo van het blok gehaald om de koolstofborsteltjes te controleren maar deze waren ook helemaal in orde. Een van de volgende opties is dus of deze dynamo te reviseren aangezien ik 1 kap van de dynamo heb gehaald en hij zag er uit dat hij dit wel kon gebruiken. Of een nieuwe dynamo waar ik eerlijk gezegd meer naar leun omdat dit rond dezelfde prijs als een revisie licht en dan moet ik nog maar kijken of hij na de revisie het wel doet. Ik zou wel graag een modernere en krachtigere dynamo er op willen zetten zodat ik later nooit in de problemen kan komen met het aansluiten van eventuele breedstralers en audio. hiervoor moet ik nog wel even gaan zoeken voor een geschikte dus als iemand mogelijk een goede optie weet hoor ik het graag. Verder heb ik nog een extra setje sleutels laten bij maken voor de zekerheid dus als iemand extra sleutels goedkoop wil laten bijmaken kan de bij de Campie in Breda en kwa kosten lag alles voor mij rond 5euro per sleutel. Tot slot wil ik nog een groot dankjewel zeggen voor Gert van Beek voor de toerenteller. Hij is heelhuids aangekomen en hij gaat zeker geinstalleerd worden zodra elektra technisch alles op orde is. Voor nu is het nog even opzoeken welke dynamo ik ga halen en even doorwerken voor het financiele gedeelte.

Groetjes,
Teun Mol.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-12-2016 22:14 #165644 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Volvo Slamezon

Teun Mol schreef : Ik zou wel graag een modernere en krachtigere dynamo er op willen zetten zodat ik later nooit in de problemen kan komen met het aansluiten van eventuele breedstralers en audio.

Dan kan ik je bv. deze aanraden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-12-2016 15:36 #165655 door Teun Mol
Beantwoord door Teun Mol in topic Volvo Slamezon
Beste Gert Vegter,
Deze optie had ik zelf ook al inderdaad gezien. Alleen zit er nu al een 55 amp dynamo op en ik wilde graag kijken voor een sterkere optie bijvoorbeeld 65 amp of 80 amp. Als dit er niet is neem ik alsnog de 55 amp versie maar dan waarschijnlijk de dynamo van de vkv webshop omdat deze ook 55 amp is en maar 150euro bij inlevering van mijn oude dynamo. Nog bedankt voor uw reactie en als u nog overige opties weet hoor ik het graag.

Groetjes,
Teun Mol.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-12-2016 16:45 - 19-12-2016 16:56 #165656 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Volvo Slamezon
Scandcar heeft een 65A exemplaar . Als je perse een dynamo van meer dan 65A wilt op een B18/B20, wordt het vermoedelijk een zoektocht naar een niet originele toepassing die toch past of passend te maken is. Nordicar heeft bv. deze van 80A voor de B21/B230 en Scandcar deze , maar of je daar iets aan hebt, durf ik niet te zeggen. Andere forumleden mogelijk wel of informeer bij de leveranciers.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-12-2016 16:56 #165657 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Volvo Slamezon
Kijk even op Marktplaats: ace in Diepenveen, dynamo 70 Amp voor 95 euro.
Ik heb eens een dynamo daar aangeschaft/ besteld en dat ging prima.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-12-2016 16:56 #165658 door Dick Spieard (GAST)
Beantwoord door Dick Spieard (GAST) in topic Volvo Slamezon
Misschien is deze aanbieding op MP interessant.


www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/ele...618&previousPage=VIP

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-12-2016 16:58 #165659 door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Volvo Slamezon
Kijk, D. Spieard, dat noemen ze nou synchroniciteit!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.