P1800ES eerste mijlpaal gehaald

Lees meer
23-11-2015 08:03 #155986 door O.T.A.B. Gerrits
P1800ES eerste mijlpaal gehaald is gemaakt door O.T.A.B. Gerrits
Hallo P1800 register,

" .... vol verwachting klopt ons hart.... etc" Mooie tijd van het jaar. De P1800ES restauratie heeft een mooie mijlpaal bereikt. Hij is terug van de plaatswerker en spuiter. Alles weer helemaal strak-) :D . De motor is nog in de revisie, maar moet eind December klaar zijn. Wel zo handig om het niveau van Flinstone-auto te passeren, anders wordt dit een beetje suffe update.

Het opbouwen mag nu eindelijk beginnen met het plakken van de isolatie matten, het leggen en aansluiten van alle nieuwe kabelbomen en straks de EZ powersteering van Dries. Niet door mijzelf eerlijk gezegd, maar dit terzijde.

Begin volgend jaar moet alles op zijn pootjes terecht komen en staat de 1800ES er hopelijk weer 'als nieuw' bij...hoop doet leven, maar dit wordt gelukkig wel erg concreet en tastbaar. Op naar de volgende mijlpaal.

Groet.

Onno








Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-11-2015 07:34 #156005 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic P1800ES eerste mijlpaal gehaald
Hey Onno,

Gefeliciteerd, ziet er mooi strak uit man. Heb je ook een draadje over het voor traject?

Zelf hoop ik over een maand of drie ongeveer even ver te zijn, dat lijkt me echt waanzinnig gaaf. Succes met het weer opbouwen.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-11-2015 19:34 #156016 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic P1800ES eerste mijlpaal gehaald
Hoi Onno,
Dat ziet er mooi uit ... veel plezier met opbouwen.

Ben bang dat mijn ES begin volgend jaar nog niet klaar is .... moet nog wat gelast worden, de gehele dorpel en wel alle drie de lagen.
Zou je dit draadje niet beter op 'mijn restauratie project' van het forum plaatsen, hier wordt nieuws van het 1800 Register geplaatst.

Groet,

Ed





Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-11-2015 18:09 #156078 door LJ
Beantwoord door LJ in topic P1800ES eerste mijlpaal gehaald
Dat ziet er goed uit, en mooie kleur ook!

Zijn de binnen- en onderkant ook gespoten?

1800S '67

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-12-2015 13:36 #156246 door O.T.A.B. Gerrits
Beantwoord door O.T.A.B. Gerrits in topic P1800ES eerste mijlpaal gehaald
Hallo Ed en Gerben.

Ed, dank voor de tip en ik zal de pagina van 'restauratie-project' gebruiken. Jouw 1800ES foto ziet eruit als een grote uitdaging.. een Volvo puzzel met los plaatwerk. Aan je Volvo verzameling te zien heb je wel de nodige ervaring en inzichten meegekregen en blijf je voorlopig nog wel mobiel. Hopelijk komt deze 1800ES ook weer met succes op de weg

Gerben, ik zal een update foto plaatsen van de kabel-pasta op dit moment, Vooral het dashboard is het een feest van babelonische verkabeling. Hopelijk hebben we ze alle twee begin volgend jaar klaar.

groet,

Onno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2016 21:59 #157330 door O.T.A.B. Gerrits
Beantwoord door O.T.A.B. Gerrits in topic P1800ES eerste mijlpaal gehaald
Hallo P1800 ES enthousiasten.

Hierbij een korte update. Inmiddels is de kabelboom er ingelegd, zit de powersteering erin van Dries en is het wachten op het plaatsen van de motor. Gerben, had beloofd om een foto te plaatsen, maar dat is er helaas bij in geschoten. Kom hier straks nog even op terug. Het laswerk is redelijk robust in elkaar gezet en gelukkig niet zo'n klus als bij Ed (respect Ed, Zie er voorspoedig uit). Helaas is het dak er bij het spuiten niet perfect uitgekomen en wordt dat straks opnieuw gedaan.

De motor is gelukkig terug van de revisie en ziet er geweldig uit. Na een interne revisie zijn ook Nokkenas, zuigers en kleppen vervangen. De B20 moet straks netjes op ongelode benzine kunnen lopen. Het wachten is op een nieuwe koppelingsplaat. Deze zag er niet helemaal goed uit en bovendien zat er een kleine rammel in. Weet trouwens niet of het verstandig is om gelijk de drukgroep en de waterpomp te vervangen. Misschien dat iemand hier ervaring/advies in heeft.

Als het huwelijk is voltrokken tussen motor en chassis, dan kunnen de kabelbomen verder worden aangesloten. Een nieuwe milestone om naar uit te kijken. Helaas is de linker daksierlijst verloren gegaan (van A-stijl tot aan achterkant), een beetje zoals de bekende sok in de wasmachine. Helaas is het een hele klus om een nieuwe daksierlijst te vinden en met anderhalve sok stuur je je kind niet weg-). Ziet er niet uit. Zal hier separaat een berichtje over plaatsen, maar hou me aanbevolen... voor de linker daksierlijst, niet de sok. Heb geprobeerd een paar foto's posten van de huidige stand van zaken, maar krijg dit nog niet voor elkaar. Zal me er straks in moeten verdiepen en een nieuwe poging wagen.

Nog een 'paar' milestones te gaan en dan moet de 1800ES klaar zijn rond Maart. Mooi vooruitzicht voor deze zomer-).

Groet
Onno

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.