Benzinevoorraad (en de rest)

Lees meer
24-05-2015 22:22 #151635 door Teun van Popta
Benzinevoorraad (en de rest) is gemaakt door Teun van Popta
Nadat, eigenlijk onterecht, het AUDI-servo-project zich heeft afgespeeld in de rubriek "remmen" ga ik maar eens terug naar de "projecten-serie".
Afgezien van de titel, waar ik zo op kom, moet er nogal wat afgemaakt worden:
- spuiten van de carrosserie (de Amazon stond al bij de spuiter, maar vanwege het Servo-gebeuren heb ik hem nog even terug gehaald)
- stuurbekrachtiging
- schuifdakreparatie
- dashboard/electra
Dat komt dus allemaal nog.

Maar nu: omdat de tankinhoud van de Amazon ongeveer 40 magere litertjes bedraagt en dat erg krap is tijdens een dagrally'tje waar je vaak tussen de middag met zo'n tweehonderd andere enthousiasten bij een pomp staat, wil ik meer "sap" mee kunnen nemen en natuurlijk niet in een Jerrycan. Lastig is dat bij de Amazon de tankvulopening erg laag zit. Ondanks het feit dat het zwaartepunt omhoog gaat heb ik ervoor gekozen om de nieuwe tank een etage hoger te monteren en de einddemper komt dan op de plek van de originele tank. (dan kan je die er ook niet meer afrijden).
In ieder geval moet de tankdop dus omhoog. Hier en daar wat gezien, maar niet tevreden over her en der uitstekende puisten.
Een tijdje terug kon ik ergens een rechter achterspatbord kopen (package-deal met een mooie overdrive) en daar ben ik mee aan de slag gegaan.
Uit Engeland heb ik een Mocal "Monza-style" tankdop laten komen en nu is het idee om dit ding verzonken te monteren.
Eerst een schabloon gemaakt en dan met de Dremel (iedereen zou er eentje moeten hebben) de uitsnede gemaakt.
Volgende fase wordt een bodemplaat waar de flens van de tankdop op gemonteerd wordt en daarna volgt "knippen en plakken" om een rand van 1,0 mm plaatstaal te maken die aansluit op de binnenzijde van het scherm.

Wordt vervolgd,
Teun










"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
24-05-2015 23:20 #151639 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Benzinevoorraad (en de rest)
Ziet er nu al gaaf uit Teun :)
Als je toch met de tank aan de slag gaat, overweeg je ook nog een soort spons van binnen in de tank voor de veiligheid?
Ben benieuwd naar het eindresultaat.

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-05-2015 23:49 #151642 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Benzinevoorraad (en de rest)
Teun, wat voor tank ga je monteren?
Ik heb al diverse oplossingen gezien: de tank van een Mini Van ( 20 liter ) boven de achteras als 2e voorraad, twee standaard tanks gespiegeld op elkaar gelast zodat je tot 80 liter komt ten koste van wat bagageruimte. Of kies je voor een custom-made rally tank?
Het idee om de vulopening te " frenchen " vind ik wel gaaf. Voor de esthetiek zou je ook een klep kunnen bedenken.
Denk je wel aan afwatering?

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-05-2015 23:58 #151643 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Benzinevoorraad (en de rest)
Hallo Siang,

Ik was net Jan aan het antwoorden toen ik jouw post zag. Type tank is zo als zeker dus.
Het "bakje" waar de vuldop in komt moet uiteraard een afwatering krijgen. Ik heb juist vanavond zitten denken of ik dat ding niet beter van aluminium kan maken omdat de bewerking wat makkelijker is. Vastzetten aan de carrosserie kan prima met lijm.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-05-2015 00:19 #151645 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Benzinevoorraad (en de rest)
Zit net te mijmeren over het feit dat een ATL-tank circa €1500,00 kost, hoor ik al kijkende naar de samenvatting van de Monaco Grand Prix dat er daar een club of dancing is waar een biertje €150,00 kost. De eigenaar zal wel bankdirecteur zijn of zoiets.
Ga nu maar slapen.
Morgen volgt meer.

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.