PV544 '61 zwart met schuifdak

Lees meer
09-03-2014 21:36 #138428 door Henry Hoogenberg
PV544 '61 zwart met schuifdak is gemaakt door Henry Hoogenberg
Ik ben Henry Hoogenberg en zojuist begonnen met de restauratie van een zwarte Katterug uit '61 (PV54404A), B16 motor en een schuifdak, ...... zie onderste foto, zo zag hij heel wat jaren geleden uit…….

Ik heb hem begin januari gekocht, helemaal uit elkaar (alleen nog de kale body), ik vond het interessant omdat de body hard was/is.............je weet dan wat je hebt.........en je kan dan opbouwend heen gaan…….

Ik had wel twijfel, omdat ik hem zelf niet uit elkaar heb gehaald, dus is het ook lastig om hem weer in elkaar te zetten (heb gelukkig wel een gedetailleerde onderdelenboek erbij en heel veel extra onderdelen, maar meer ook niet, geen foto’s e.d.).
Dit is voor mij de eerste keer om vanaf de kale body alles op te bouwen, gelukkig is het voor mij geen haastklus, het is mijn hobby, ha ha, dus mag even duren...

Mijn vraag in z’n algemeenheid:

Zou iemand detailfoto's willen sturen/mailen, met name van het schuifdak is zeer welkom, misschien is het hetzelfde merk, maar ook detailfoto’s van de rest is welkom! In het onderdelenboek staat niets over een schuifdak ( is waarschijnlijk bij een externe firma later geplaatst)!

Alle info is welkom/ interessant, te meer omdat ik net beginnend ben en alle hulp kan gebruiken.

Ps ik heb een Amazon gereden 20 jaar geleden, dus weet min of meer wel wat mij nog te wachten staat, maar heb nooit grote reparaties/ restauraties gedaan..

Alvast bedankt voor jullie reacties

Groet

Henry Hoogenberg





Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-03-2014 21:17 #138466 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic PV544 '61 zwart met schuifdak
Hoi Henry,
Ik kan zo niet goed zien wat er voor schuifdak in zit, zou een Coenen kunnen zijn, of een Hollandia.
Heb je wat foto's van het schuifdak zelf, met name de handgreep om het dak te sluiten zou handig zijn.
Recent een Hollandia schuifdak gereviseerd, maar ook Coenen ervaring mee.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.