Volvo amazon 1962

Lees meer
07-05-2015 18:45 #151156 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Volvo amazon 1962
"Je moet ook even kijken naar de diameter van de trommel/ankerplaat , heb zelf ook een 62 er en er zit verschil in grote tussen voor en achter."

Ik heb het geheel compleet te koop (zie boven), past dus zeker bij elkaar.

groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jan van Bochove
  • Jan van Bochove's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • '66 combi
Lees meer
09-05-2015 20:40 #151221 door Jan van Bochove
Beantwoord door Jan van Bochove in topic Volvo amazon 1962
Hoi Cees,

Prachtige fotoserie van een grote klus.
Tof dat we met je mee mogen kijken en genieten van grondige aanpak.
Altijd weer inspirerend om te bekijken hoe men zulke zaken aan pakt.

succes met het vervolg, en houd ons op de hoogte :) groet Jan

Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt ;-)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cees van der Wal (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
13-07-2015 10:07 #152754 door Cees van der Wal (GAST)
Beantwoord door Cees van der Wal (GAST) in topic Volvo amazon 1962
Goedemorgen mensen,

Allen hartelijk dank voor de reacties!

Maarten/Rob:
We hebben de auto ondersteund aan de onderzijde, en bij het lassen van de balken de deuren van te voren erin gehangen om zeker te zijn dat alles gewoon paste ;)

Wat betreft ankerplaat. Het is bar ingewikkeld. :shock:
Mede omdat mn amazon een bijzonder geval is.
Volgens kenteken is het een 13134 die zijn gebouwd van Okt 61 tot Sept 62. Dat zou kunnen kloppen gezien bouwjaar op kenteken van 1961 is. Maar verlichting aan de voorzijde is bijv. van een b16 (kleine knipperlicht units) Zo ook met grille, en type aanduiding aan de zijkant. Ook de gespleten kentekenplaatverlichting is van een vroeg type. Zo ook met ankerplaat. Gekozen is nu om alles te verwijderen en te restaureren. Weten we zeker dat het past ;)

Er staan een paar nieuwe foto's in het album van o.a. het spuiten. Momenteel ben ik druk bezig met opbouwen.
picasaweb.google.com/1081100846 ... directlink

Het plaatsen van de sierstrips rond de ruiten gaat nog een strijd worden vrees ik.

Iemand nog tips?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-07-2015 01:40 #153048 door Erik Moser
Beantwoord door Erik Moser in topic Volvo amazon 1962
Hallo Cees,

M'n complimenten voor de gedegen aanpak van de restauratie en het fraaie resultaat !

V.w.b. de verlichting; de witte richtingaanwijzerglaasjes zijn inderdaad van een B16 uitvoering. De grille, zoals op de eerste foto te zien, hoort in jouw wagen. Dit is het eerste type B18 grille. De B16 grille is nog wat 'zwaarder' uitgevoerd en is bovendien niet uitwisselbaar met een B18 grille.
Qua embleem hoort er op jouw wagen (B18 A) het 'handgeschreven' "Volvo 121" embleem, op de plek waar nu het "Amazon" embleem zit.

Ik weet niet of je al klaar bent met de voorremmen ?, ik weet iemand die nog een complete set, trommels plus remschoenen, nieuw heeft liggen.

Succes verder met afbouwen !

Groet,
Erik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.