Restauratie, gang van zaken

Lees meer
24-11-2013 16:35 #134262 door LJ Dekker
Restauratie, gang van zaken is gemaakt door LJ Dekker
Nu ik druk ben met het kaalmaken van mijn 1800 en deze wil laten spuiten loop ik tegen een heleboel vragen op wat betreft de voor en nabewerking van de auto. Er is zoveel informatie te vinden en er zijn zoveel mogelijkheden dat ik een beetje het spoor bijster raak wat nu verstandig / nodig (kosten / baten) is om te doen.

Het is de bedoeling om de auto geheel te laten spuiten, dus binnen-, buiten- en onderzijde, motorruimte en achterbak + motorkap, achterklep en de deuren.

Is het bijvoorbeeld nodig de auto te stralen als de body in goede staat is en voldoet dan alleen het schuren. En als je de auto laat stralen, moet dan alle tectyl en lak van de auto af of grotendeels?

Graag jullie tips en visie hier op.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-11-2013 17:39 #134265 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Restauratie, gang van zaken
Wat wil je zelf, ga je voor zekerheid of niet. Als ik een auto restaureer dan doe ik dat grondig omdat ik wil weten hoe het onder de verf zit en zeker onder tectyl. Als je dit niet boeit en je hebt zo iets van hij moet er gewoon weer een aantal jaren goed uit zien dan lekker schuren en spuiten die hap. Wat ik wel een afknapper vindt is dat als men de motorruimte niet spuit en de motor met randzaken laat voor wat het is. Ook al staat de kap niet de hele dag open toch is het een mooi en fijn gezicht als dat ook verzorgd eruit ziet.

Maar alles heeft een prijs dus ook het spuiten van de delen die je niet meer ziet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-11-2013 21:34 #134275 door Lars Weffers
Beantwoord door Lars Weffers in topic Restauratie, gang van zaken
Als je het laat stralen is het verstandig om de meeste tectyl eraf te halen, hier kom je tijdens het stralen lastig doorheen en kost veel tijd/straalzand.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
24-11-2013 23:46 #134285 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Restauratie, gang van zaken
Als je ervoor zou kiezen om ook het buitenplaatwerk te laten stralen: ben er dan 100% zeker van dat ze dit met auto's goed kunnen, te agressief stralen heeft al vele auto's met vrijwel onrestaureerbaar gegolfd plaatwerk achtergelaten.
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-11-2013 07:37 #134289 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic Restauratie, gang van zaken
Zou het bijvoorbeeld ook mogelijk zijn om alleen de bodem, interieur en kofferbak te doen bijvoorbeeld? Ik wil het uiteraard goed hebben, maar ik wil liever niet meer doen dan nodig is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-11-2013 09:33 #134292 door Rob Spoon
Beantwoord door Rob Spoon in topic Restauratie, gang van zaken
Koop bij de Aldi een elektrisch beitel-apparaat. Ideaal om oude, harde tectyl af te steken. Dan kan je precies zien waar werk nodig is. En of er mooie glimmende lak onder het tectyl zit. En of er roest in de achterwielbak zit, op de stuiknaad van de plaatdelen binnen en buiten. Deze roestplek komt van binnen uit, van de hoek van de achterruit.

groeten, Rob Spoon

www.uwbouwmeester.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.