Volvo amazone B23 turbo project

  • ingmar de groot (GAST)
  • Offline
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Lees meer
12-08-2013 15:52 #130797 door ingmar de groot (GAST)
Volvo amazone B23 turbo project is gemaakt door ingmar de groot (GAST)
Beste forumleden,

Ik ben een maand geleden tegen een volvo amazone gelopen en uiteindelijk gekocht. Mijn vader heeft al 22 jaar een blauwe Volvo 240 turbo.

De amazone wil ik technisch eerst in orde maken. En vervolgens de buitenkant van de auto aanpakken. Ik ben nog student dus het project zal een lange tijd duren ;) .

Ik heb de amazone apk laten keuren en afgelopen week het motorblok verkocht. Inmiddels heb ik een B230ft blok gekocht met een automaatbak die ik nog moet omruilen voor een 5-bak. Ik ben een beetje aan het uitvogelen welke aanpassingen ik moet doen om het blok in de amazone te hangen.

Weet iemand wat de beste manier is om de motor uit te lijnen en de positie voor achter en de hoogte van het blok. De motor komt er schuin in met een 5 bak.

Gedurende het project zal ik de foto's uiteraard hier plaatsen

Groetjes

Ingmar







Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-08-2013 19:01 #130809 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Volvo amazone B23 turbo project
Hallo Ingmar en welkom.

Volgens mij kan hij gewoon schuin in je motorruimte maar dan moet je wel een andere bellhouse kopen want je pook staat ook scheef. Daarnaast moet de tunnel vergroot worden, deze is alleen maar geschikt voor de 4 met losse OD erachter. De 5 bak is te groot dus meestal wordt er een tunnel van een 140 serie of 2 serie ingelast.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-08-2013 08:20 #130983 door Steven Bleeker
Beantwoord door Steven Bleeker in topic Volvo amazone B23 turbo project
Welkom Ingmar,