P-1800S 1968 carosserie eindelijk gereed

Lees meer
16-02-2013 09:53 #123522 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic P-1800S 1968 carosserie eindelijk gereed
Dat is heel interessant...30 euro vind ik niet veel, daar gaat ook een emmertje van me naartoe.
Bedankt voor de info

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
  • Reinoud ter Braake
  • Reinoud ter Braake's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
28-10-2013 21:59 #133448 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic P-1800S 1968 carosserie eindelijk gereed
Heel goed, vordert langzaam maar gestaag.
Ik zal aankomend weekend bij daglicht een paar foto's maken
En nee, ik heb geen blog bijgehouden, wel de nodige foto's want ik werk liever aan de auto :)

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
30-10-2013 21:12 #133515 door LJ Dekker

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Reinoud ter Braake's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
31-10-2013 15:56 #133534 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic P-1800S 1968 carosserie eindelijk gereed
Zat er nog laswerk aan de auto eigenlijk?

Ja achter het koppelingspedaal zat een ongewenste opening en de hoekjes achter het kunsstof beschermkapjes voor de achterwielen op de overgang spatbord dorpel ontbrak ook wat, en de radiatorbalk is vervangen.
Spatplaten achter de voorwielen heb ik vervangen.

Verder viel het bij mij heel erg mee, gelukkig

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-11-2013 07:30 #133550 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic P-1800S 1968 carosserie eindelijk gereed
Dat lijkt mee te vallen dan. En het schuren, strak maken en spuiten, dat was een berg werk zeker? Kwam er nog een hoop plamuur onder de verf vandaan?

Foto's! :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2013 00:44 #133902 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic P-1800S 1968 carosserie eindelijk gereed
Ik weet dat je niet echt van het foto's maken en bloggen bent :mrgreen: , maar ik bent erg benieuwd hoe de restauratie bij jouw wagen tot nu toe is gegaan. Kun je er misschien wat over vertellen? Tips? Waarom ben je begonnen? Casco helemaal kaal geweest, heb je tectyl moeten krabben? Alles laten schuren, stralen en spuiten of ook nog veel zelf gedaan? Spatborden ook los geweest? Zoveel vragen :shock: .

Ik twijfel wat ik met mijn auto ga doen namelijk. Alleen de kleine plekjes aanpakken of toch de auto kaal maken (en dus een volledige restauratie) en laten spuiten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-11-2013 08:29 #133905 door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic P-1800S 1968 carosserie eindelijk gereed
Enige goede manier is helemaal kaal maken... Ik heb een keiharde Combi die nergens zichtbare roest had. Nu is alle tectiel er af en heb ik toch een stuk of 10 gaatje ter grootte van een 10cent gevonden. Helemaal niet erg, ben er op tijd bij maar als ik de tectiel er niet had af gehaald dan had ik dat niet geweten en de gaten pas véél later opgemerkt.
Dus heb je de tijd en de plaats, haal alles er af ;) Kost immers weinig, enkel tijd en zweet en een nieuw laagje dinitrol achteraf :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2013 12:53 #133966 door LJ Dekker
Beantwoord door LJ Dekker in topic P-1800S 1968 carosserie eindelijk gereed
Precies, daar ben ik ook een beetje bang voor. Je kunt natuurlijk mazzel hebben, maar met een auto van bijna 50 jaar oud weet je het maar nooit. Het krabben is, buiten de verschrikkelijke hoeveelheid werk om, inderdaad niet duur. Maar als je daarmee begint dan moet je wel zorgen dat de geldboom in volle bloei is, want wat daarna allemaal komt gaat geld vreten volgens mij :mrgreen: .

Daar ga ik nog even over nadenken, de auto ga ik sowieso een keer aanpakken, de vraag is alleen wanneer.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-11-2013 16:29 #133974 door Pieter Jansens
Beantwoord door Pieter Jansens in topic P-1800S 1968 carosserie eindelijk gereed
Hangt er wat vanaf denk ik. Je hoeft hem niet te demonteren natuurlijk. Enkel de bumpers eraf is in principe genoeg om hem in een kantelbrug te hangen en te beginnen krabben.

En als je wat gaatjes tegenkomt is het laten lassen ervan ook niet zo héél kostelijk, het zullen er immers maar kleine zijn, anders kwamen ze wel door de tectyl door denk ik :)

PS: en een roestvrije auto van 50 jaar oud bestaat denk ik niet, of hij moet pas helemaal (goed) gerestaureerd zijn ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.