restauratieproject p1800 S uit '67

Lees meer
05-07-2012 14:44 #115413 door Björn Raaijmakers
restauratieproject p1800 S uit '67 is gemaakt door Björn Raaijmakers
Inmiddels 2 weken geleden opgehaald en reeds gestript en deuren eruit. Volgende week wordt de auto volledig afgebeits met Innotec 'spul', heb even de naam niet paraat.

Eerste week augustus wordt er het één en ander aan gelast en strak gemaakt, de derde week van augustus in de epoxy en gespoten in de gewenste kleur, ik weet nog niet welke kleur.

Mijn overweging is om pas over 2 of 3 jaar de motor eruit te halen, de motorruimte te behandelen en de motor te reviseren. Iemand ervaring om dit in twee projecten te scheiden?

Historie: '97 vanuit California naar Nederland gehaald.
'02 gas ingebouwd
'04 verkocht door Volvo Klassiekers aan de persoon van wie ik deze heb gekocht. Deze reed er tot 2 jaar geleden dagelijks
mee.
'10 staat deze stil in de garage.
'12 weer rijdend gekregen door nieuw contactslot, helaas nog niet op gas..

Er is al eerder laswerk verricht aan de deuren en ben al wat plamuur tegengekomen maar valt reuze mee (vermoed dat het in Nederland is gebeurd en niet in de US), weet natururlijk niet wat ik nog ga tegenkomen bij het afbeitsen. Onder rechterkoplamp voor en rechterachterlicht moet er gelast worden en dit wordt dus volgende maand gedaan.

Chroomwerk is goed, alleen de achterlichtjes hebben 'blaasjes', daar zullen andere voor moeten komen omdat opnieuw laten chromen mij is afgeraden.








bekleding stoelen is nog te repareren, de rest is aan vervanging toe..





De km teller en het klokje doen het niet, de overdrive hendel is vervangen voor een schakelaartje. zou mooi zijn als ik dat weer allemaal origineel en werkend krijg...



Dit is het slechtste plekje van de auto:


Al bij al een mooi projectje maar ben toch aardig wat onverwachte zaken tegengekomen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-07-2012 23:23 #115435 door RON MARCUS
Beantwoord door RON MARCUS in topic restauratieproject p1800 S uit '67
ALS JE DE AUTO GAAT AFBIJTEN ZOU IK ZEKER DE MOTOR RUIMTE MEE PAKKEN.
DAARNA OP ZIJN KANT EN DE BODEM OOK DOEN.
LANGER WERK MAAR WEL IN EEN X KLAAR.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.