het project: duett uit 1966

Lees meer
28-05-2012 19:14 #114066 door 13737-dummy
het project: duett uit 1966 is gemaakt door 13737-dummy
hier heb ik er al over verteld: voorstellen

Zo, al een tijdje niets van me laten horen. De afgelopen weken begonnen met de wagen kaal te maken, vooral van binnen (achterbank, latjes en alles eruit van achteren, verlichting, elektro etc.

En alles op mijn gemak bekeken en inventariseren wat er moet gebeuren......nou ja, mijn lijstje is korter als ik ga opschrijven wat er niet aan hoeft te gebeuren..... :)

Allereerst het plaatwerk aangeschaft voor de dorpels, achterscherm en achterkant.... (da's makkelijk)

Dan de twee voorschermen eraf, maar haalde een bak ellende open. De bevestigingsrandjes waren versterkt met een extra plaat van 1 mm, maar was finaal doorgerot, foto 2169a. Ook de onderkant zat een behoorlijk roestbuil, en na goed schoonmaken en verwijderen slecht materiaal kwam ik uit op foto 2179a.

Waarom twee plaatjes van 1 mm op elkaar (komt toch weer vocht tussen) dus ik heb 1 plaat genomen van 2 mm, deze op maat geflext, foto 2170, en na verwijderen van het oude gedeelte, deze ertussen gelast. Tevens een mooi plaatje van 1 mm gemaakt, en er ook tussen gefrut. Was even klooien omdat deze in een bocht liep, en er een omgezet randje bij zat.....maar hier en daar een inkeping in het randje, en je kan hem mooi ertussen friemelen. eea na hechten en vastlassen, klaar!
Het mooie bevestigingsplaat van 2 mm dik glimt je nu weer tegemoet.

Er overheen met de schuurtol om de las mooi vlak te krijgen, en het resultaat is foto 2174a

Het stukje er boven ook nog, en de andere kant ook nog.........en dan het andere scherm OOK nog.
Dan het voorfrontje waar ook nog wat werk aan zit.
Dan begin ik aan de dorpels.

nu plamuren, en schuren, plamuren en schuren .....etc. :)







Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
09-06-2012 09:21 #114403 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic het project: duett uit 1966
dag Wim,

Hoe zijn de vorderingen? altijd leuk om een verslag met foto's te volgen, en goed te zien dat alles grondig aangepakt wordt.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-07-2012 14:20 #115967 door 13737-dummy
Beantwoord door 13737-dummy in topic het project: duett uit 1966
na een week of 4 vakantie, en een paar weekjes geen fotoos geplaatst, ff een update.
Ben er wel mee bezeig geweest. maar meer slopen en kijken naar de staat van oa, achterdeuren (lijken me prima, niets aan doen) reserve wiel kuip (slecht) en -klep (zit 1 gat in. plaatje erin gelast) en laadvloer...(zeer slecht. vooral achter).

De laadvloer was lastig met dat profiel, maar gelukkig via via een achterkant van de achterbank op de kop getikt, en hierin zit hetzelfde profiel......dus nu ff goed op maat flexen, en klaar! gelukkig.

alle ramen zijn eruit gehaald, en hier en daar de sponningen hebben wat aandacht nodig, gelukkig niet zo ernstig.

even nog 2 fotoos.......foto 1812 is dus het begin.......och dacht ik, iets oppervlakkig, wegschuren, primer erop, en klaar....
Uiteindelijk na schuren was een groot oppervlak roest, en zelfs erdoor heen. De vorige eigenaar had het al aangepakt, en gewoon over roest geplamuurd......het brokkelde zo af. Enfin, de slijptol maar genomen, maar voordat ik op hard staal zat, zag het eruit als op foto 2598.
De binnenkant ingesmeerd met Rustico gel (geweldig spul is dat, je ziet het gewoon invreten en tot op blinkend staal is de roest weg)
dan vanavond de binnenkant behandelen met Fluid film, morgen een plaatje op maat maken en ertussen lassen, daarna wat overtollig wegslijpen en primer



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-07-2012 14:29 #115968 door 13737-dummy
Beantwoord door 13737-dummy in topic het project: duett uit 1966
even nog 2 fotoos zoals de laadvloer er nu uit ziet......
ik heb alle houten latjes verwijderd......en tzt dit opknappen. Lukt het niet, is een bezoekje aan de bouwmarkt nog een optie!
een paar plankjes zien er wel erg donker uit, en voelt wat zacht.

zoals gezegd, ik heb een achterplaat van de achterbank op de kop kunnen tikken (via de BVA veiling, samen met 2 deuren en 2 voorschermen, alles in goede staat voor € 350)

Dus met de schermen en deuren ben ik klaar!




Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.